Najmłodsi tuż po lekcjach


Najmłodsi tuż po lekcjach
2011-11-29
Często zastanawiamy się czy warto obciążać dziecko nieobowiązkowymi kursami. Jak się okazuje praktyczne i ciekawe zajęcia, to nie tylko nauka, ale i doskonałe źródło zabawy. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne wzbogacają wiedzę malca, dając mu jednocześnie szansę wszechstronnego rozwoju.

Pozwalają pogłębiać zainteresowania najmłodszych, a zarazem pobudzają twórcze i kreatywne myślenie.

 

Zajęcia dodatkowe - po co?

Głównym celem różnego rodzaju kółek jest naturalne wspomaganie rozwoju aktywnej postawy dziecka, dążenie do samorealizacji, a także budowanie aspiracji i otwartości na otaczającą rzeczywistość. Ważne, by obserwować najmłodszych i wspierać ich zainteresowania. Nigdy nie powinniśmy ograniczać aktywności malca, tym samym tłumiąc kreatywne           i twórcze myślenie. Pamiętajmy o tym, by mimo wszystko zachować harmonię i nie zasypać pociechy wieloma obowiązkami. Możemy wówczas w prosty sposób  zniechęcić je do udziału w ciekawych zajęciach.

Program najlepszy dla najmłodszych 

Pamiętajmy, że maluchy najlepiej uczy się przez zabawę. Dlatego poszukując odpowiednich zajęć, wybierzmy te, które zasadniczo różnią się od tradycyjnych lekcji w szkole. Ważne, by zapewnić dziecku ciekawe, zgodne z jego zainteresowaniami zajęcia, szczególnie w okresie, kiedy chłonie wiedzę najszybciej - pomiędzy piątym a ósmym rokiem życia.

Jaką formę zajęć wybrać?

Niezwykle ważną kwestią jest forma prowadzonych kursów. Przedszkolaki i dzieci do 8 roku życia najwięcej informacji zapamiętają z zajęć, na których panowała miła i luźna atmosfera, wiedza przekazywana jest za pomocą zabawy, a część kursu to zajęcia ruchowe, odpowiedzialne za zrównoważony, psychofizyczny rozwój malca - mówi Anna Kucharska, specjalistka kreatywna VTech Polska, producenta elektronicznych zabawek dla dzieci. W przypadku starszej pociechy, decyzję dotyczącą tematyki zajęć, powinniśmy podjąć wspólnie z pociechą. Pozwólmy jej powiedzieć czego chciałaby się uczyć i co ją interesuje. Ważne, by zapewnić starszakom swobodę wyboru. Spróbujcie wybrać się na różne zajęcia. Dzięki starej metodzie prób i błędów, znajdziecie zajęcia, które będą dla nich przyjemnością - dodaje Anna Kucharska.

Pamiętajmy o tym, że dodatkowe zajęcia prowadzone w niestandardowy i ciekawy sposób wpływają na rozwój psychoruchowy, stymulują umysł i angażują dziecko do kreatywnej i twórczej pracy. Pozwolą w naturalny sposób kształtować pamięć, wyobraźnię, a zarazem uwrażliwią na emocje. Kiedy nasza pociecha poznaje otaczający świat, wykorzystajmy jej zauroczenie rzeczywistością, by kształtować w niej nowe umiejętności. 

 

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Publicon

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl