Największe od 25 lat zmiany marki Milka


2022-09-23
Marka Milka z portfolio firmy Mondelez, w tym roku przechodzi największe zmiany od 25 lat. Dotyczą one zarówno samych produktów, jak i działań komunikacyjnych.

Firma stawia na doskonalszą recepturę, odświeżone opakowania i odmieniony kształt kostek, a także na nową, szeroko-zasięgową kampanię 360. 

Nowa receptura

Wyróżnikiem marki Milka zawsze było zawarte w składzie alpejskie mleko i kakao. W odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów Milka ulepszyła swoją recepturę i postawiła na większą ilość kakao w każdej tabliczce. W ten sposób stworzyła jeszcze bardziej czekoladowy, a jednocześnie delikatniejszy smak.

KV kampanii Milka „Jeszcze Delikatniejszy smak czekolady”

Odświeżony design

Zmieniono również opakowania całego portfolio tabliczek Milka. Nabrały one bardziej współczesnego wyglądu, podkreślonego tym, z czym od zawsze kojarzy się marka – kolorem fioletowym i Alpami. Odświeżono też wizerunek ikony Milki – krówki Lila. Nowy design jeszcze bardziej ułatwia rozróżnienie smaków czekolad, a także odnalezienie ich na sklepowych półkach. Na opakowaniach umieszczono również logo programu Cocoa Life. To prowadzony już od 10 lat program odpowiedzialnego pozyskiwania kakao, którego celem jest dbanie o zrównoważoną uprawę kakaowca, jak i godziwe warunki dla farmerów i ich rodzin.

Milka Alpine Milk, sugerowana cena detaliczna: 4,69 zł za opakowanie 90g

 

Wyjątkowy kształt kostek

Zmiany nie ominęły też kształtu czekolad. Teraz klasyczne małe tabliczki mają kostki o bardziej owalnym kształcie, dzięki którym Milka jeszcze przyjemniej rozpływa się w ustach i cieszy swoim delikatnym smakiem. By zaakcentować charakter marki, na jednej kostce w tabliczce widnieje teraz wizerunek krówki Lili.

Kampania i jej działania

Kampania skierowana jest do mediów telewizyjnych, social mediów oraz mediów digitalowych, w których od września do listopada będą pojawiać się związane z nią reklamy i komunikaty, informujące o nowej, jeszcze delikatniejszej i pyszniejszej odsłonie czekolady, zachęcające do jej skosztowania. Ponadto marka Milka stawia również na szerokie działania z zakresu kampanii outdoorowej, które podzielono na fazę teaserową i główną. Pierwsza miała miejsce w sierpniu i oparta była na umieszczonych w 24 miastach citylight’ach, które miały na celu stworzenie wrażenia wejścia na rynek nowej marki czekolady, która porównywała się do delikatności czekolad Milka. Równocześnie rozpoczęto dystrybucję komunikatów skierowanych do mediów digitalowych. Druga faza rozłożona jest w czasie od września do listopada i ma charakter ogólnopolskiej kampanii zasięgowej o masowej skali. Składają się na nią elementy takie jak: obecność w mediach telewizyjnych, digitalowych czy Social Mediach, oraz rozszerzone działania z zakresu OOH. W przestrzeniach miejskich pojawią się plakaty lentikularne, nośniki digitalowe, ekrany LED oraz duże banery reklamowe. Ponadto warszawski tunel pod Rotundą, zostanie pokryty wielkoformatowym billboradem, a przed CH Westfield Arkadia, stanie strefa marki, zabierająca w świat Milki i umożliwiająca spróbowanie nowej odsłony produktu oraz nagranie swojej reakcji, która zostanie wyświetlona na dużym ekranie zamontowanym na pop-upowej konstrukcji. Konsumenci 8 dużych miast będą mieli także możliwość przetestowania nowej czekolady, która przyjedzie do nich niezwykłym, fioletowym mikrobusem.

Łącznie rozdane zostanie milion sampli, które obecne będą m.in. w największych sieciach kin Cinema City oraz Helios, księgarni internetowej Świat książki oraz u wielu innych znaczących klientów.

We wrześniu będzie miał miejsce również PR event, na którym odświeżony produkt zostanie zaprezentowany zaproszonym mediom i influencerom.

Za działania PR z zakresu media relations odpowiada Big Picture. Zakupem mediów oraz samplingiem w kinach i księgarni zajmuje się Mindshare. Ogilvy odpowiada za strategię komunikacji oraz kreację, a także wraz z agencją Endorfina tworzy pop-up place. Sampling mobilny koordynuje Event Factory, a adaptacją reklamy oraz kreacjami digitalowymi zajmuje się Publicis Groupe.

Zachęcamy do obejrzenia nowego klipu związanego z największymi od 25 lat zmianami marki Milka: https://www.youtube.com/watch?v=8kgA-VJUYHc

 

Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą̨ firmą branży spożywczej w Polsce, od 30 lat obecną na naszym rynku. Zatrudnia blisko 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce[1]. Bogata oferta firmy obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą (dawniej Kraft Foods) funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma zachęca ludzi w 150 krajach do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. W 2021 r. Mondelēz International osiągnął przychód około 29 miliardów dolarów jest. Akcje firmy wchodzą w skład indeksów Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.



[1] Mondelez Polska za NielsenIQ: Panel Handlu Detalicznego; Cała Polska z Dyskontami (Food); Udziały w sprzedaży wartościowej w okresie IV 2020 - III 2021 w Kategorii Produktów Czekoladowych (suma Tabliczek, Pralin i Batonów, z wyłączeniem Batonów Chłodzonych) oraz w Kategorii Słodkich Wypieków (suma Ciastek Paczkowanych oraz Miękkich Ciastek o wadze do 75g).

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BIG-PICTURE

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl