Niemal 500 interwencji assistance samochodowego dziennie w długi weekend czerwcowy


2020-06-16
Z danych Mondial Assistance wynika, że w dniu wyjazdu na długi weekend (środa 10.06) liczba interwencji była 15% wyższa, niż w środę tydzień wcześniej.

W trakcie długiego weekendu Mondial Assistance interweniował średnio 470 razy dziennie. Otwarcie hoteli, poluzowanie ograniczeń w przemieszczaniu się i korki na trasach wyjazdowych z największych miast wyraźnie widać w statystykach dotyczących interwencji assistance samochodowego. Mobilność Polaków stopniowo wraca do poziomów z zeszłego roku.

Ciągle rosnące statystyki pokazujące poziom nowych zakażeń COVID-19 nie odstraszyły Polaków przed odpoczynkiem poza domem. Chociaż liczba interwencji w długi weekend czerwcowy 2019 roku (19.06.2019-23.06.2019) była 10% wyższa niż w przypadku tegorocznego długiego weekendu (10.06.2020-14.06.2020), to dane te wskazują, że zaczynamy osiągać poziom mobilności z czasów przed pandemią. Biorąc pod uwagę przesunięte terminy egzaminów maturalnych oraz ósmoklasisty, możemy stwierdzić, że potrzeba złapania oddechu po miesiącach izolacji spowodowała, że tłumnie ruszyliśmy do najpopularniejszych turystycznych miejsc Polski.

Gorąca środa, piątek i niedziela

Dane pokazują, że szczyt wyjazdowy rozłożył się na dwa dni, między środę a piątek, a blisko 60% wszystkich interwencji assistance miało miejsce właśnie w te dni. Nieco mniej intensywna była niedziela, czyli dzień powrotów do domu, kiedy to miało miejsce 16% wszystkich interwencji. Taki rozkład interwencji jest typowy dla majówki, innych przedłużonych weekendów, czy wyjazdów wakacyjnych. Najwięcej zdarzeń drogowych, zarówno awarii i kolizji ma miejsce w pierwszym i ostatnim dniu wyjazdu.

Miniony weekend był dla nas bardzo pracowity. To bardzo ważna informacja, bo liczba interwencji assistance jest dla nas dobrym wskaźnikiem tego, jak wygląda mobilność Polaków. W kontekście pandemii i bardzo niezwykłego 2020 roku, to coś więcej. Nasze dane obrazują kierunek i dynamikę zmian, z których można wyczytać stopniowy powrót do normalności. Pokazują również, że Polska będzie hitem tegorocznych wakacji, a Polacy będą ją eksplorowali wzdłuż i wszerz. Z wielkim zaciekawieniem będziemy obserwowali sytuację przy wyjazdach międzynarodowych. W tym obszarze także spodziewamy się wyraźnego odbicia, ale dopiero w szczycie sezonu, czyli w lipcu i sierpniu – komentuje Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

75% wszystkich kierowców korzystających z assistance miało awarię

Kierowcy najczęściej dzwonili do Centrum Operacyjnego z prośbą o pomoc w przypadku awarii. Blisko 20% potrzebowała holowania po kolizji lub wypadku. 65% wszystkich interwencji zakończyła się holowaniem auta do serwisu, z czego w 30 procentach przypadków wiązała się z zapewnieniem kierowcy i pasażerom auta zastępczego.



Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 20 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.

Mondial Assistance
press box

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

newss.pl
http://newss.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl