Nowe technologie – partner w zarządzaniu procesami handlowymi
Nowoczesny handel nie mógłby istnieć bez nowych technologii. Dzięki innowacyjnym systemom IT, dyrektor działu handlowego (Chief Sales Officer) może zwiększyć efektywność swoich pracowników, skracając przy tym czas realizacji planów sprzedażowych. P
Pracownicy, mający stały, bezpośredni kontakt z klientami wykonują jedno z najtrudniejszych zadań w przedsiębiorstwie. Są żywą wizytówką firmy. To oni są odpowiedzialni za zrobienie dobrego pierwszego wrażenia i to od nich zależy jak będą wyglądały dalsze relacje z klientami. Przez lata praca handlowców polegała na prowadzeniu wielogodzinnych spotkań z potencjalnymi nabywcami, opartych na skomplikowanych negocjacjach i prezentowaniu oferty przy użyciu wielu materiałów, zarówno w wersji cyfrowej jak i papierowej. Spotkania tego typu pozostawiają wiele wątpliwości i męczą zarówno klienta jak i pracownika handlowego, przez co współpraca często nie dochodzi do skutku. Efektem są problemy z realizacją planów sprzedażowych, a co za tym idzie demotywacja handlowców jak i dyrektora działu (CSO), ponieważ to cały zespół odpowiedzialny jest za ogólny wynik finansowy przedsiębiorstwa. Pojawia się więc pytanie – jak usprawnić funkcjonowanie działu handlowego? Odpowiedzią jest nowoczesne oprogramowanie IT wspierające zarządzanie pracownikami w terenie.
Na rynku systemów IT dla biznesu dostępne są już innowacyjne rozwiązania, dzięki którym handlowcy mogą przeprowadzić spotkanie z klientem, które będzie szybkie, konkretne i przyjemne dla obu stron. Taki system oparty jest na współpracy centralnego oprogramowania do zarządzania firmą (ERP) z mobilną wersją systemu ERP do obsługi pracownika oraz aplikacją mobilną dla pracowników w terenie (SFA – Sales Force Automation).
Czytaj całość artykułu tutaj: https://erp-view.pl/sfa_ffa/nowe_technologie_partner_w_zarzadzaniu_procesami_handlowymi.html
Nadesłał:
openmediagroup
|