Nowoczesna technologia w edukacyjnych grach Move&Play
Na początku października br. na stronie www.energizerplay.com wystartowała platforma Move&Play z grami edukacyjno-ruchowymi dla dzieci. Platforma oparta jest na idei rozszerzonej rzeczywistości, gdzie gracz steruje ruchami swojego ciała.
Platforma Energizer Move&Play to gry edukacyjne online, które poprzez ruch uczą dzieci jak oszczędzać i efektywnie zarządzać energią ze środowiska.
W promocyjnych opakowaniach baterii firmy Energizer[i] znajduje się specjalny kod, który umożliwia pełny dostęp do platformy Move&Play na www.energizerplay.com. Dostępne są również wersje demo, gdzie bez specjalnego kodu każdy może wypróbować grę.
Rozszerzona rzeczywistość
Zastosowana w „Move&Play” technologia Augumented Reality Motion Tracking pozwala na obsługę gier poprzez dotykanie w powietrzu wirtualnych guzików pokazywanych na ekranie komputera. Grafika interfejsów i elementów gry jest nakładana na obraz z kamerki internetowej użytkownika. Specjalne oprogramowanie analizuje obraz z kamery wiele razy na sekundę i reaguje, gdy gracz dotyka wirtualnego guzika.
„Technologię Augumented Reality Motion Tracking mogliśmy do niedawna widzieć jedynie w wysokobudżetowych firmach science-fiction” – mówi Bartosz Michałowski, CEO Pro-Creation, firmy, która przygotowała platformę Move&Play.
Agencja Pro-Creation przygotowała w oparciu o tę technologię 5 gier ruchowych z elementami edukacyjnymi. Platforma Move&Play skierowana jest głównie do graczy od 5 do 16 roku życia, choć tak na prawdę jest to rozrywka dla osób w każdym wieku.
Na szczególną uwagę zasługuje gra Powietrzny Wyścig, w której gracz steruje samolotem symulując lot, gdzie jego skrzydłami stają się rozpostarte ramiona. Sterowanie tego typu było możliwe do tej pory wyłącznie na konsoli wyposażonej w specjalistyczną kamerę. Developerzy z Pro-Creation udowodnili jednak, że jest to również możliwe bez konsoli, na zwyczajnym komputerze czy laptopie.
W duchu „positivenergy”
Energizer, światowy lider rozwiązań w zakresie przenośnej energii, wpadł na pomysł wykorzystania technologii Augumented Reality do stworzenia innowacyjnych gier dla dzieci około roku temu. Firma chciała realizować swoją ideę „positivenergy”, tj. zachęcania do pozytywnych zmian w otoczeniu. Zespół dedykowany do realizacji projektu Move&Play składał się z przedstawicieli Energizer oraz agencji Pro-Creation. Prace rozpoczęły się od gruntownej analizy istniejących możliwości technologicznych. Na bazie tych analiz powstało kilka wstępnych prototypów testujących wydajność i elastyczność nowych rozwiązań Augmented Reality. Idealne rozwiązanie, którego szukał zespół projektowy musiało cechować się rozsądnymi wymaganiami sprzętowymi, łatwością instalacji, a przede wszystkim musiało posiadać możliwość dystrybucji w blistrach baterii Energizer. Istotnym założeniem było to, by konsument nie musiał posiadać drogiej konsoli z dodatkowym osprzętem a jedynie zwyczajny komputer z kamerką internetową, podłączony do internetu. Finalnie wybór padł na technologię Augmented Reality Motion Tracking.
Platforma doceniana przez rodziców i dzieci
Wszystkie gry Move&Play wymagają od dzieci, by ruszały się i skakały w trakcie zabawy. „Jest to niezwykle ciekawy sposób na zabawę, czego dowodem może być olbrzymie zainteresowanie dzieci i rodziców stoiskiem Energizer z platformą Move&Play, jakie mogliśmy zaobserwować na IV Targach Gier i Zabawek, które się odbyły w dniach 30.09-02.10 br. w Łodzi. Platforma Move&Play zyskała uznanie branży i otrzymała wyróżnienie Targów za zastosowanie nowoczesnych technologii do aktywnej zabawy” – mówi Marcin Hrehorowicz, Trade Marketing Manager firmy Energizer.
Move&Play jest projektem regionalnym marki Energizer i obejmuje Polskę, Czechy, Słowację, Węgry oraz Rosję.
Platforma Energizer Move&Play jest dostępna pod adresem www.energizerplay.com.
Ruszaj się i poznawaj, jak oszczędzać energię!
That’s positivenergy !
O firmie Energizer
Energizer to światowy lider rozwiązań w zakresie przenośnej energii. W portfolio producenta znajdują się innowacyjne rozwiązania m.in. baterie, akumulatorki, ładowarki oraz latarki.
Firma Energizer wierzy, że każdy człowiek powinien mieć możliwość wywierania pozytywnego wpływu na swoje otoczenie. Misją Energizer jest przekazywanie światu pozytywnej energii. W duchu idei „positivenergy” firma prowadzi swoją aktywność i zachęca do pozytywnych zmian w naszym otoczeniu.
Więcej o produktach firmy: www.baterie.energizer.pl, www.energizer.eu
Platforma „Move&Play”: www.energizerplay.com
O firmie Pro-Creation
Agencja interaktywna Pro-Creation (www.pro-creation.pl) działa od 12 lat i świadczy usługi w obszarze szeroko pojętego e-marketingu (planowanie strategiczne, kampanie online, tworzenie stron www, aplikacji i gier) oraz technologii internetowych. Do głównych klientów agencji należą między innymi Energizer, Wilkinson Sword, Hyundai, Agora, Samsung, GlaxoSmithKline, Reckitt Benckiser, Colgate-Palmolive, SaxoBank. Ze względu na bardzo duże doświadczenie w tworzeniu gier reklamowych, w tym roku agencja zdecydowała się wyodrębnić dział zajmujący się advergamingiem, który zaczął działać pod własną marką Gamety (www.gamety.pl). Projekt Move&Play jest najnowszą realizacją tego działu.
Kontakt dla mediów:
studio PRowokacja Agencja Public Relations
biuro@studioprowokacja.pl
tel. 42 209 17 45
http://www.studioprowokacja.pl/
[i] Baterie Energizer Base, AA, AAA, opakowania 4 sztukowe; Energizer Ultra+, AA,AAA, opakowania 4 sztukowe, Energizer Maximum, AA, AAA, opakowania 2, 4 sztukowe.
Nadesłał:
studio PRowokacja
|