„O czym śnią roboty?” Ruszył konkurs na niestandardowe wykorzystanie robotów edukacyjnych w szkole
Skriware, polski edtech o globalnym zasięgu ogłosił konkurs dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych, którego celem jest inspirowanie uczniów do rozwijania kompetencji przyszłości.
Zadaniem uczniów i ich mentorów będzie udzielenie odpowiedzi na tytułowe pytanie poprzez realizację projektu, który obejmie:
1. ocenę możliwości robotów edukacyjnych,
2. przeprowadzenie burzy mózgów i odkrycie nietypowych umiejętności szkolnego robota edukacyjnego,
3. zaproponowanie elementu, którym można wzbogacić robota, aby zwiększyć liczbę jego zastosowań,
4. stworzenie modelu tego elementu, a następnie jego wydrukowanie na drukarce 3D,
5. przeprowadzenie testów udoskonalonego robota.
Zgłoszenie do konkursu powinno zawierać podstawowe informacje na temat zespołu – nazwę szkoły i drużyny, poziom edukacyjny oraz imiona i nazwiska uczestników. Każdy zespół może składać się z 1-2 nauczycieli oraz 2-5 uczniów. Co istotne, szkoła może zgłosić dowolną liczbę drużyn.
Szczegółowe informacje na temat harmonogramu prac i pomysłu na projekt zespoły powinny przesłać do 12 stycznia 2024 r.
W skład pracy konkursowej wchodzi stworzony przez zespoły model 3D w formacie .stl, prezentacja multimedialna dokumentująca pracę nad projektem oraz notatka Nauczyciela - Mentora uwzględniającą jego perspektywę.
Konkurs „O czym śnią roboty” jest przeznaczony dla szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych (z podziałem na kategorie wiekowe dla klas: 1-3, 4-6, 7-8 i szkół ponadpodstawowych). Co istotne, uczestnicy mogą korzystać ze wszystkich robotów edukacyjnych dostępnych na rynku – SkriBotów, Photonów, Korbo, Dashe’ów, mBotów, Abloxów, Codey Rocky’ów, LEGO, Ozobotów, BlueBotów i innych. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody: SkriBoty, zestawy SkriController, klocki SkriKit, tablety i dostępy do pakietów edukacyjnych na Skriware Academy.
- Serdecznie zachęcam do udziału w konkursie „O czym śnią roboty?”, który pozwoli uczniom i nauczycielom puścić wodze fantazji oraz wejść w role odkrywców, kreujących, tworzących, a następnie wspólnie testujących innowacyjne rozwiązania. Jestem przekonany, że udział w konkursie zachęci dzieci do zdobywania kompetencji przyszłości i zainspiruje kadrę pedagogiczną do wykorzystania potencjału tkwiącego w sprzęcie zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości – mówi Karol Górnowicz, CEO Skriware.
Konkurs został podzielony na etapy, a dodatkowym wsparciem w realizacji projektów jest towarzyszący mu cykl webinarów. Dzisiaj o godz. 19.00 Krzysztof Kaszuba oraz Weronika Rutkowska wraz z uczniami zaprezentują niestandardowe sposoby wykorzystania robotów edukacyjnych i pokażą, jak druk 3D może pomóc w wydobyciu ich potencjału podczas webinaru zatytułowanego „O czym śnią roboty?”. Kolejne spotkania odbędą się 13 grudnia o godz. 19.00 („Modelowanie 3D – jak ugryźć projekt?”) i 17 grudnia o godz. 19.00 – „Zaprezentuj się! Czyli o różnych formach prezentacji”).
Szczegóły dotyczące konkursu, regulaminu oraz webinarów znajdują się na stronie: https://landings.skriware.com/pl-pl/pl/konkurs-skriware-2023-2024.
Nadesłał:
j.boguslawska@innervalue.pl
|