Oferta na portalu zakupów grupowych, łatwe pozyskanie nowych Klientów?


Oferta na portalu zakupów grupowych, łatwe pozyskanie nowych Klientów?
2012-02-22
Obecne od dwóch lat na polskim rynku internetowym portale zakupów grupowych proponujące atrakcyjne, promocyjne oferty z całą pewnością odniosły sukces, jeżeli chodzi o sprzedaż ilości kuponów promocyjnych.

W końcu nie bez powodu hasłami przewodnimi portali tego rodzaju są teksty odnoszące się do siły zakupów grupowych. Na tym w końcu polega cała ich polityka. Jednak spróbujmy przyjrzeć się temu ze strony punktów usługowych współpracujących z tego typu portalami. Otwarcie możemy stwierdzić, że warunki współpracy proponowane przez portale są delikatnie mówiąc niekorzystne dla ich Partnerów.

Jednak każdy, kto prowadzi swój biznes, niezależnie od tego, czy wykonuje usługi czy sprzedaje produkty z całą pewnością stwierdzi, że pozyskanie nawet jednego nowego klienta, w dobie tak wielkiej konkurencji na rynku, jest bezcenne. Cena nie gra tutaj roli. Takie mamy czasy. Kto więc oprze się możliwości pozyskania nawet kilkuset klientów? Odpowiedzmy sobie szczerze - mało kto.

Ideą portali zakupów grupowych jest sprzedaż jak największej ilości kuponów promocyjnych, dotarcie do jak największej ilości osób czy grupy docelowej - wtedy oferta staje się opłacalna zarówno dla nich samych jak i dla Ciebie jako ich partnera. Nie można jednak przewidzieć ile kuponów promocyjnych tak naprawdę się sprzeda podczas jednej akcji. Czy oferta okaże się atrakcyjna dla Klientów? Czy będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem? Te pytania pozostają bez odpowiedzi. Mimo wszystko wielu właścicieli salonów kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetów masażu, szkół językowych, warsztatów samochodowych i nie tylko, decyduje się na współpracę z różnymi portalami zakupów grupowych. 

W większości przypadków udaje się, oferta sprzedaje się w setkach, a czasem nawet tysiącach. Jednak mało kto, umieszczając po raz pierwszy ofertę na portalu zakupów grupowych zdaje sobie sprawę jak wiele komplikacji może to wprowadzić w bieżącej pracy.

Już pierwszego dnia wyświetlania oferty na portalu zakupów grupowych właściciel jako np. salonu kosmetycznego możesz odczuć zwiększone natężenie ilości telefonów. Twoi potencjalni klienci jeszcze przed zakupem kuponu promocyjnego dzwonią, żeby poznać szczegóły oferty. A to nic w porównaniu z tym co dzieje się później...

Problem pojawia się kiedy oferta zostaje zakończona z ilością sprzedanych kuponów, które można policzyć w setkach, a czasem nawet w tysiącach. Telefon bez przerwy dzwoni, ludzie zakupili kupony promocyjne a teraz chcą dokonać rezerwacji - z reguły o terminie wizyty decyduje kolejność zgłoszeń, popularne "kto pierwszy, ten lepszy". Z tego powodu już w pierwszych dniach po zakończeniu akcji nawet kilkuset klientów próbuje złożyć rezerwację. Intensywność telefonów zakłóca obsługę Twoich stałych klientów i  bieżącą pracę Twojego punktu usługowego. Ilość maili wysłanych przez Klientów jest tak wielka, że udzielenie odpowiedzi na nie wszystkie jest po prostu niemożliwa. Brak możliwości złożenia rezerwacji drogą telefoniczną - bo linia jest ciągle zajęta, lub mailową - bo nikt nie odpowiada na wiadomości wpływa negatywnie na wizerunek firmy i zdecydowanie może wpłynąć na utratę części potencjalnych klientów. Nasuwa się pytanie, czy współpraca z portalami jest korzystna? Zależy nam przecież na pozyskaniu nowych Klientów, co więc zrobić w tej sytuacji? Jak sobie poradzić z przyjęciem tych wszystkich rezerwacji? Odpowiedź jest jedna, bardzo prosta - system Virio Rezerwacje. Dzięki Virio Rezerwacje możesz przyjąć setki, a nawet tysiące rezerwacji w ciągu jednego dnia bez zakłócania bieżącej pracy. Jak to zrobić? Już podczas planowania akcji na portalu zakupów grupowych warto zastanowić się nad tym jak przyjąć ogromną ilość rezerwacji. Informację o przyjmowaniu rezerwacji on-line możesz umieścić już bezpośrednio na ofercie, która jest prezentowana na portalu zakupów grupowych, a także na kuponach promocyjnych, które otrzymają drogą mailową Klienci. Dzięki temu już podczas zakupu, dajesz im możliwość sprawdzenia wolnych terminów i samodzielnego złożenia rezerwacji.

A co jeżeli ilość sprzedanych kuponów przerosła Twoje oczekiwania i nie umieściłeś takiej informacji na ofercie? Nic straconego, wystarczy, że umieścisz odpowiednią informację na Twojej stronie internetowej. Klienci bardzo często wracają na stronę internetową firmy, do której zakupili kupon promocyjny. Jeżeli jednak chcesz osobiście zadbać o to by Twojego Klienta nie spotkał problem ze złożeniem rezerwacji - nagraj również powiadomienie na swojej poczcie głosowej z informacją, że na Twojej stronie internetowej może samodzielnie dokonać rezerwacji.

 System Virio Rezerwacje to idealne rozwiązanie, kiedy trzeba przyjąć bardzo dużą ilość rezerwacji w krótkim czasie. To system, który pomoże, kiedy zarządzanie ogromną ilością rezerwacji staje się trudne i niemożliwe. To również udogodnienie i komfort dla Klientów, ponieważ mają możliwość samodzielnego złożenia rezerwacji, niezależnie od dnia czy godziny. Akcja na portalu zakupów grupowych jest organizowana w celu pozyskania nowych Klientów, jeżeli pierwszego dnia będą mieli problem ze złożeniem rezerwacji na pewno nie uda Ci się zbudować z nimi pozytywnych relacji. Już podczas przyjmowania rezerwacji zadbaj o to by Ci Klienci chcieli do Ciebie wrócić, udostępnij im system Virio Rezerwacje! 

 

 Projekt został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013.

Dodatkowych informacji udziela:

Marta Gontarz

e-mail: m.gontarz@virio.pl

tel.: 531-545-531

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

marta.gontarz

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl