Opowieść wigilijna według HELIO


Opowieść wigilijna według HELIO
2021-12-17
Przed nami magiczny czas przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia. Nawiązując do „Opowieści Wigilijnej” autorstwa Charlesa Dickensa, marka HELIO postanowiła odczarować wizerunek kupców jako skąpców, dbających jedynie o pomnażanie swojego majątku niczym Ebenezer Scrooge ;-) i odkrywa przed nami...

swoje oblicze, prezentując nadrzędne wartości HELIO jako firmy odpowiedzialnej społecznie.

 

HELIO to rynkowy ekspert w dziedzinie bakalii i mas do ciast, dysponujący jednym z największych i najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w branży w Europie, certyfikowanym najwyższym międzynarodowym standardem BRC (Global Standard for Food Safety), który uważany jest za wzorzec dla najlepszych praktyk w przemyśle spożywczym. Mimo technologicznego postępu HELIO zachowuje godną pochwały harmonię ze środowiskiem i otoczeniem społecznym. Od 30 lat, czyli od początku działalności HELIO strategia zrównoważonego rozwoju wpisana jest w kulturę organizacyjną firmy. Mając na uwadze rodzinny rodowód firmy, przedsiębiorstwo od zawsze starało się dbać o kwestie społeczne, działać w zgodzie z naturą, a przy tym zgodnie z obowiązującym prawem i etyką biznesu. Swoją misję i wartości HELIO definiuje hasłem „tworzymy razem zdrową i smaczną rzeczywistość dla nas i dla przyszłych pokoleń”, które podkreśla charakter przedsiębiorstwa oraz troskę, z jaką odnosi się ono zarówno do najwyższej jakości oferowanych produktów, jak i długofalowego wpływu organizacji na zdrowie konsumentów, ale też kondycję środowiska naturalnego. W przypadku HELIO misja nie pozostaje tylko pustym hasłem. Firma od lat z niezmiennym entuzjazmem angażuje się w działania prospołeczne. Pomaga nie dla poklasku, lecz dla idei. – Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie, a CSR to dla nas misja, a nie promocja. Angażujemy się w wiele inicjatyw prospołecznych zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Wsparliśmy m.in. takie projekty jak Gwiazdka z Gwiazdami dla dzieci z domów dziecka, konkursy chopinowskie dla dzieci, liczne zawody, rajdy, turnieje sportowe, np. coroczne Mistrzostwa Polski/Świata w Piłce Nożnej Dzieci z Domów Dziecka, ale też konferencje naukowe, np. Warszawskie Dni Nauki o Żywieniu Człowieka, Kongres Psychologii Sportu, jak również kampanie prospołeczne, np. Piękna bo zdrowia, czy chociażby pracowników służby zdrowia w czasie pandemii – komentuje Grzegorz Sobociński, Prokurent oraz Kierownik Biura Zarządu i Marketingu firmy HELIO. Co więcej, firma wdraża odpowiedzialność społeczną również do realizowanych przez swoje zakłady procesów produkcyjnych i receptur wyrobów. HELIO opracowało m.in. technologię, która pozwala skutecznie eliminować olej palmowy z produktów marki. Współpracuje również z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, w ramach akcji promocyjno- edukacyjnej „Nie jem palmowego - chronię Orangutany”.

 

HELIO stawia na wiedzę. Co to oznacza w praktyce? Firma posiada własną doświadczalną plantację orzecha włoskiego. Posadzono na niej kilkaset drzew orzecha włoskiego w różnych odmianach. Dzięki temu przedsiębiorstwo chce nie tylko przyczynić się do zwiększenia wydajności upraw orzecha włoskiego w Polsce, lecz także, a może przede wszystkim, zostawić ślad w międzypokoleniowej historii Brochowa, Mazowsza, Polski. HELIO inwestuje w środowisko, co oznacza, że szanuje zasoby Matki Ziemi – dlatego wdrożyła szeroko zakrojoną politykę środowiskową. Zaangażowanie widoczne jest na każdym poziomie funkcjonowania organizacji, począwszy od pojemników dla pracowników na nakrętki i zużyte baterie, po inwestycje w specjalistyczne odnawialne źródła energii, takie jak obieg zamknięty wód technologicznych, czy własna farma fotowoltaiczna. Niemniej istotna wydaje się też kwestia zapewnienia drugiego życia opakowaniom po produktach. HELIO stawia na recycling inwestując w odpowiednie i nowoczesne maszyny. Podobnie jak my w naszych domach, HELIO także segreguje śmieci – kompresuje je i recycling'uje używając profesjonalnych narzędzi, pamiętając, że każdy z nas ma realny wpływ na środowisko.


Kolejnym obszarem, na który firma HELIO kładzie szczególny nacisk, jest promocja zdrowych nawyków konsumenckich. Wyjątkowość produktów HELIO przypieczętowana jest przede wszystkim certyfikatami i oznaczeniami gwarantującymi, że przy produkcji zachowane zostały najwyższe standardy lub - w niektórych przypadkach - szczególne rygory związane z potrzebami określonych grup konsumenckich. Na opakowaniach wyrobów znajdziemy zatem m.in. znak przekreślonego kłosa - wspólny symbol dla produktów bezglutenowych w całej Europie. Powstał on z inicjatywy Europejskiego Zrzeszenia Stowarzyszeń Osób z Celiakią (AOECS), by ułatwiać zakupy osobom nietolerującym glutenu, które w sklepie nie muszą czytać dokładnie etykiet i sprawdzać z osobna każdego produktu. Na etykietach produktów HELIO dostrzec można też znak Produkt Polski. Dzięki grafice nawiązującej do polskiej flagi jest on łatwo zauważalny przez konsumentów, którzy kraj pochodzenia traktują jako jedno z kryteriów wyboru produktów rolno- spożywczych. Warto zauważyć, że w ciągu ostatnich dwóch lat – w okresie pandemii – patriotyzm konsumencki jeszcze się w naszym kraju umocnił. Obecnie Polska zajmuje drugie miejsce na liście krajów UE o najsilniej widocznym patriotyzmie konsumenckim. Kolejnym, równie ważnym oznaczeniem HELIO, jest logo z przekreśloną palmą i napisem „bez tłuszczu palmowego”. Dziś konsumenci zdają już sobie sprawę z tego, że ten typ oleju bądź tłuszczu nie jest polecany w żywieniu człowieka, m.in. z uwagi na wysoką – zbliżoną do tłuszczów zwierzęcych – zawartość kwasów tłuszczowych nasyconych. Te ostatnie zwiększają stężenie cholesterolu we krwi, dlatego należy ich unikać zarówno w prewencji, jak w leczeniu chorób takich jak otyłość i cukrzyca. 

Wysoką jakość wyrobów HELIO potwierdza również znak Czytaj Skład Poleca promujący najlepsze produkty na rynku, wyróżniające się w swoich kategoriach pod względem czystej etykiety. Ponadto, produkty HELIO zdobi też Euroliść - logo przedstawiające gwiazdki UE na zielonym tle. To znak przyznawany przez Komisję Europejską dla produktów ekologicznych w Unii Europejskiej. Umieszczany jest obowiązkowo na wszystkich paczkowanych produktach ekologicznych wyprodukowanych w państwach członkowskich i spełniających obowiązujące rygorystyczne normy wspólnotowe. 

 

 

Mimo blisko 30 lat na rynku HELIO nie straciło zapału do dalszego rozwoju. Wręcz przeciwnie – pozostając organizacją z tradycjami, firma z zapałem angażuje się w szerokie spektrum nowych aktywności na rzecz konsumentów i lokalnych społeczności, jak również prowadzi realne działania prowadzące do zminimalizowania skutków oddziaływania procesu produkcyjnego na środowisko. Nadrzędną wartością firmy pozostaje jakość na najwyższym poziomie.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Agnieszka EFEKTPR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl