2016-12-09
Czy zaoszczędzone w budżecie środki mogą być na końcu roku powodem do zmartwień? W żadnym wypadku! Nadwyżka budżetu, to nie tylko szansa na szybką poprawę tegorocznych wyników sprzedaży, ale również na dobry start w nowy rok, pod warunkiem, że szybko i mądrze ją zainwestujemy.
Eksperci Sodexo Benefits and Rewards Services podpowiadają jak zrobić to najbardziej efektywne. Do końca grudnia zostało już niewiele czasu, dlatego decyzję o tym w co zainwestować zaoszczędzone środki warto podjąć jak najszybciej. Najpierw jednak trzeba przeanalizować sytuację i zastanowić się czy lepiej szybko wesprzeć jeszcze tegoroczne wyniki, czy może wykorzystując budżetową nadwyżkę, ze spokojem zaplanować akcję wsparcia sprzedaży na przyszły rok.
Pod koniec roku często spotykamy się z pytaniami jakie rozwiązania marketingowe będą najlepszą inwestycją dla zaoszczędzonych w budżecie środków. Polecamy wtedy kupony premiowe, karty przedpłacone oraz elektroniczne vouchery Click e pass. Są to najprostsze i w tym przypadku najbardziej efektywne narzędzia, których dodatkowym atutem jest zwolnienie z podatku VAT. Ze względu na swój uniwersalnych charakter świetnie sprawdzą się w różnorodnych akcjach lojalnościowych i akcjach wsparcia sprzedaży - informuje Dariusz Deszczka, Category Manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services.
Elektroniczny voucher czy tradycyjne kupony i karty?
Dla osób ceniących nowoczesne technologie najlepszym narzędziem będzie e-voucher Click e Pass, czyli elektroniczny kod dostępu do bogatego katalogu nagród online. Narzędzie to bazuje na aktualnych trendach oraz wykorzystuje najnowsze rozwiązania. Wszystko po to, by organizatorom ułatwić wybór, zamówienie i obsługę nagród, a beneficjentom akcji dać maksymalny komfort i prostotę wyboru prezentu. Co więcej, Click e Pass można przekazywać w dowolnej formie - np. nadrukować go na opakowaniu produktu, na kartce z życzeniami czy też innym pasującym w danej sytuacji nośniku. Łatwo można go również przekazać osobie obdarowanej np. wysyłając smsem czy e-mailem w postaci pliku pdf.
Sprawdzone od lat kupony i karty premiowe również mają szereg zalet np. podobnie jak elektroniczny voucher długie terminy realizacji. Można więc je wykorzystać w najbardziej optymalnym dla danej firmy momencie. Korzystanie z Karty Premiowej nie generuje dodatkowych kosztów. Opłata związana z wydaniem karty dotyczy tylko pierwszego zamówienia, natomiast później można ją używać i doładowywać wielokrotnie bez dodatkowych kosztów. Oszczędnością jest także brak skomplikowanej logistyki zarówno w przypadku kart jak i kuponów - ich zamówienie jest łatwe, a dostarczenia do odbiorcy szybkie i tanie. Ponadto, dzięki tym rozwiązaniom znika również problem z magazynowaniem czy logistyką nagród.
Rozwiązanie bez VAT
Wszystkie trzy proponowane przez Sodexo rozwiązania - karty i kupony premiowe oraz elektroniczne vouchery są zwolnione z podatku VAT. Zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 roku, wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych mają być opodatkowane 23% VAT-em. Nie dotyczy to jednak znaków legitymacyjnych, czyli m.in. kart przedpłaconych, kuponów premiowych czy elektronicznych voucherów. Ich wykorzystanie w akcjach lojalnościowych pozwala zatem na oszczędność na poziomie 23%, a dzięki temu zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.
Czasu do końca roku jest już coraz mniej. Warto zatem czym prędzej wybrać rozwiązanie, które pozwoli z zyskiem wykorzystać zaoszczędzony budżet i osiągnąć optymalne wyniki w tym lub w kolejnym roku.
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
ConTrust
http://contrust.pl
|
|