PEPSICO WPROWADZA EUROPEJSKI PROGRAM ODKRYWAJĄCY I WSPIERAJĄCY WSCHODZĄCE MARKI


PEPSICO WPROWADZA EUROPEJSKI PROGRAM ODKRYWAJĄCY  I WSPIERAJĄCY WSCHODZĄCE MARKI
2017-04-13
Nowy inkubator PepsiCo przekaże firmom spożywczym 25 tysięcy i 100 tysięcy euro na „świeże pomysły” w odżywianiu

Warszawa, 11 kwietnia 2017 r. – W dniu dzisiejszym firma PepsiCo ogłosiła program dla przedsiębiorców pod nazwą PepsiCo Nutrition Greenhouse. Ten innowacyjny inkubator przedsiębiorczości został stworzony z myślą o wspieraniu firm skupionych wokół zdrowego odżywiania, które wchodzą na rynek spożywczy.

Nowatorski program PepsiCo skierowany jest do europejskich przedsiębiorców i ma na celu zidentyfikowanie 8 przełomowych marek specjalizujących się w odżywianiu. Wybrane firmy otrzymają fundusze oraz szansę na partnerstwo z ekspertami PepsiCo, którzy wspierają z sukcesem takie marki, jak Quaker, Alvalle, Naked czy Tropicana. Pomogą oni firmom w realizacji ich potencjału rynkowego. Przedsiębiorcy, którzy generują przychody ze sprzedaży poniżej
2 mln euro będą mogli zgłosić swoją firmę do programu do 15 maja 2017 r. na stronie
www.nutritiongreenhouse.com.

Na początku zgłoszeniom przyjrzy się niezależny recenzent, aby określić kwalifikacje do programu. Następnie komisja złożona z ekspertów z branży spożywczej i inwestycyjnej oraz specjalistów PepsiCo oceni wybrane firmy biorąc pod uwagę szereg czynników m.in.: czy cechy produktu i marki oparte są o profil odżywczy, potencjalne działanie zdrowotne produktu, pozyskiwanie surowców w sposób naturalny, czytelna etykieta oraz smak, prezentacja marki i cena. Komisja oceni również czy firmy kładą wyraźny nacisk na zdrowy tryb życia konsumentów. Weźmie pod uwagę także skalowalny model biznesowy oraz unikatowość na rynku.

Każda z wybranych firm otrzyma dotację w wysokości 25 tysięcy euro oraz możliwość dołączenia na pół roku do inkubatora i brania udziału w różnych wydarzeniach. Inkubator zapewni firmie również fachową pomoc biznesową od eksperta PepsiCo, który pomoże jej zwiększyć swój potencjał biznesowy. Na zakończenie programu, zwycięska firma otrzyma aż 100 000 euro na dalszy rozwój.

W 2006 roku PepsiCo rozpoczęło przekształcanie swojego biznesu tak, aby móc generować znaczne dochody finansowe w sposób, który uwzględnia potrzeby społeczne. Filozofia >>Działanie ze Świadomością Celu (Performance with Purpose)<< stanowi dla nas inspirację do wprowadzania zmian w naszym portfolio tak, abyśmy mogli oferować konsumentom zdrowsze produkty. Naszym celem jest zwiększenie tempa sprzedaży pożywnych produktów, przewyższając tempo sprzedaży produktów z ogólnego portfolio PepsiCo” – powiedział lider tego programu Juan Ignacio Amat, wiceprezes PepsiCo ds. odżywiania na Europę Zachodnią i Afrykę Subsaharyjską. „Popyt na bardziej pożywne napoje oraz produkty spożywcze rośnie tworząc ekscytujące możliwości dla naszej branży. Mamy wielką szansę wykorzystać nasz globalny zasięg i zasoby, aby wywołać pozytywne zmiany. Nasz program >>PepsiCo Nutrition Greenhouse<<  ma za zadanie wesprzeć najlepszych i najbardziej obiecujących przedsiębiorców w sektorze spożywczym” – dodał Juan Ignacio Amat.

Wierzymy, że ludzie na całym świecie powinni mieć dostęp do smacznych, pożywnych i łatwych do spożycia produktów. Wymaga to współpracy. Chcielibyśmy, aby mniejsze, innowacyjne firmy widziały w PepsiCo partnera, który pomoże im rozwijać swoją działalność. Chcemy połączyć siły z przedsiębiorcami, którzy podzielają naszą wizję >>Działanie ze Świadomością Celu<<, by generować wzrost uwzględniający potrzeby społeczne. Współpracując i wykorzystując to, co najlepsze w naszych organizacjach, możemy zapewnić konsumentom w całej Europy dostęp do innowacyjnych i pożywnych produktów” – dodał Jim Andrew, starszy wiceprezes PepsiCo ds. globalnej strategii i finansowania innowacji.

Program PepsiCo Nutrition Greenhouse skupia się na pomaganiu markom pożywnych produktów, które wchodzą na rynek osiągnąć swój potencjał poprzez dostarczanie cennych porad w zakresie optymalizacji, rozwoju produktu, zarządzania łańcuchem dostaw, pozyskiwania klientów i dystrybucji. Program ten dotyczy również ważnych kwestii związanych z wczesnym etapem działalności, takich jak planowanie biznesowe, ustrukturyzowanie organizacyjne oraz pozyskiwanie funduszy.

Portfolio pożywnych produktów PepsiCo

Dzięki filozofii „Performance with Purpose”, PepsiCo nieustannie dostosowuje swoją ofertę, by oferować konsumentom jak najwięcej pożywnych produktów zawierających pełne ziarna, owoce i warzywa, nabiał oraz białko. W ramach agendy działań do 2025 r. celem PepsiCo jest zwiększenie tempa sprzedaży odżywczych produktów, przewyższając tempo sprzedaży produktów z ogólnego portfolio firmy.

PepsiCo posiada wiodące marki w kluczowych kategoriach produktów żywieniowych takich, jak: Quaker, Tropicana, Naked, Lipton/Pure Leaf, Starbucks, Gatorade, Sabra oraz Stacy’s. Ponadto rozszerza swoje portfolio marek owocowo-warzywnych. Naked wprowadza świeżą linię soków tłoczonych na zimno, a Tropicana nową linię soków zielonych. Z kolei Alvalle otrzymała prestiżową nagrodę „Żywność z Hiszpanii” od hiszpańskiego Ministerstwa Rolnictwa.


Koncern rozszerza swoją ofertę poprzez wprowadzanie nowych oraz wykorzystanie dobrze znanych marek, tworząc nowe ciekawe produkty:

·         Sok jabłkowy J7 z Rosji, dostarczający w każdej szklance taką samą ilość błonnika, jak w jednym jabłku;

·         Płatki Quaker Oats „Super Goodness” z Anglii – płatki „Super Grains” z białkiem, błonnikiem i kwasami tłuszczowymi omega 3 oraz płatki „Super Fruits” z Witaminą B6, C, D i cynkiem, by wspierać układ odpornościowy;

·         Soki Tropicana Essentials Probiotics – pierwsza marka soków z probiotykami dostępna na masowym rynku, wyróżniona tytułem Innowacja Roku 2016 przez Beverage Industry Magazine (Magazyn Przemysłu Napojowego).

Więcej informacji o programie PepsiCo Nutrition Greenhouse znajduje się na stronie: www.nutritiongreenhouse.com.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Jarosław Soroczyński

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl