Play, Orange i Plus największymi markami telekomunikacyjnymi na Facebooku w Polsce


2016-11-10
Telekomy słyną z prowadzenia działań komunikacyjnych i reklamowych na ogromną skalę, wykorzystując różnorodne narzędzia i kanały dotarcia, a w szczególności social media. NapoleonCat wziął pod lupę ich działania na Facebooku.

TOP 10 marek telekomunikacyjnych

Zapewne większość z nas pamięta ogromny sukces kampanii TP S.A. z Sercem i Rozumem w roli głównej. Przez długi czas dwaj sympatyczni bohaterowie reklam zawładnęli sercami i umysłami Polaków, a ich facebookowa strona nie miała sobie równych. Zapewne znaleźliby się również w naszym dzisiejszym rankingu (i to na drugim miejscu), jednak pod uwagę zostały wzięte marki handlowe sieci komórkowych.

Liderem w tej kategorii jest Play, którego liczba fanów wynosi ponad 2 mln fanów. Drugą pozycję zajmuje Orange z ponad 1,5 mln fanów, o niewiele wyprzedzając markę Plus, lubianą przez ponad 1,4 mln facebookowiczów. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: heyah, T-mobile, Cyfrowy Polsat, nju mobile, Plush, Virgin Mobile oraz Red Bull MOBILE.

Najbardziej aktywni użytkownicy

W ciągu ostatnich 3 miesięcy (sierpień-październik 2016) najaktywniejsi byli użytkownicy Orange, Play oraz T-mobile. Wskaźnik Social Interaction Index (SII) pokazuje siłę interakcji użytkowników Facebooka ze stroną, biorąc pod uwagę: posty, komentarze, reakcje i udostępnienia oraz wzmianki dokonane przez inne strony i uwzględniając liczbę fanów danego profilu. Z największą liczbą pozytywnych reakcji (w ciągu trzech analizowanych miesięcy) spotkały się strony Orange, T-mobile oraz Plush. Do pozytywnych reakcji zaliczyliśmy: Lubię to, Super, Ha ha, Wow.

Aktywność administratorów

Wiemy już, jak zachowywali się fani poszczególnych stron. Postanowiliśmy jednak przyjrzeć się również aktywnościom administratorów analizowanych profilów. W okresie od sierpnia do końca października 2016 najwięcej postów opublikowali administratorzy stron Cyfrowego Polsatu, Play oraz T-mobile. Na każdym z tych profilów pojawiło się ponad 100 nowych wpisów. Do najaktywniejszych w komentowaniu należą Orange oraz Plus.

 

 

 

 

 

 

Marki telekomunikacyjne najczęściej publikują posty z linkiem, oraz wpisy zawierające zdjęcie. Materiały wideo w komunikacji na Facebooku są najczęściej wykorzystywane przez T-mobile (przewyższają one liczbę postów z linkiem), Plus oraz Cyfrowy Polsat.

Najbardziej angażujące posty

Posty, które wywołały największe zaangażowanie fanów zostały opublikowane przez markę Plush. Warto dodać, iż w TOP10 w tej kategorii, aż 8 należy właśnie do Plusha.

Na stronie internetowej NapoleonCat.com, w zakładce Rankingi, dostępne jest pełne zestawienie wszystkich skatalogowanych przez firmę profili na Facebooku. Jeśli Waszym zdaniem brakuje tam jakiegoś profilu lub któryś z nich powinien znaleźć się w innej kategorii, zgłoście uwagi na: hello@napoleoncat.com.

 

NapoleonCat umożliwia szczegółową analitykę dowolnego, publicznie dostępnego profilu na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube oraz Google+ oraz pozwala śledzić efekty działań własnych oraz konkurencji. Możliwy jest darmowy 14-dniowy dostęp do narzędzia

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl