Poczekalnia prawdę ci powie


Poczekalnia prawdę ci powie
2012-07-12
Projektanci wnętrz - szczególnie tych użytkowych, dostępnych publicznie, zgodnie podkreślają, że by czuć się dobrze w danym pomieszczeniu, należy zadbać o odpowiednie oświetlenie i kolorystykę wnętrza.

Państwowe przychodnie i urzędy nie przywiązują większej wagi do wyglądu korytarzy i poczekalni a czasem wręcz przeciwnie. Nawet jeśli są to zadbane i czyste pomieszczenia raczej nie należą one do komfortowych. Lampy kryształowe (zobacz na elektrodom.info) zazwyczaj są zgaszone, by zaoszczędzić na energii elektrycznej, a ciasne pomieszczenia wydają się jeszcze bardziej przytłaczające i smutne. Zupełnie inaczej kwestia ta wygląda na przykład w prywatnych gabinetach lekarskich. Te świadczące specjalistyczne, drogie usługi, szczególnie dbają by pacjent czekając na swoją kolej by wejść do gabinetu, czuł się komfortowo i wygodnie, a co za tym idzie zechciał wrócić.

                By wzbudzić w pacjencie poczucie bezpieczeństwa stosuje się szereg zabiegów. Ściany pomalowane są zazwyczaj w barwy uspokajające, wystrój jest przytulny, ale nie przesadzony. Dużą rolę odgrywa właśnie światło. Tuż przy recepcji jest ono jasne i pobudzające. Zazwyczaj w tym miejscu zawiesza się  lampy ledowe, oczka sufitowe lub lampy wiszące typu liro. Jasne światło nie może być jednak zbyt nachalne, ma wywołać wrażenie profesjonalizmu i porządku. Miejsca gdzie znajdują się fotele i krzesła również nie może być oświetlone zbyt przytłumionym światłem. Uczucie rozluźnienia nie powinno bowiem przeradzać się w senność.

                Takie specjalistyczne przychodnie dbają również o odpowiedni, stylowy wystrój, który ma sprawiać wrażenie drogiego i bardzo często jest on w stylu designerskim. W bankach, szczególnie w miejscach przeznaczonych do konsultacji z poważnymi klientami, którzy obracają dużymi sumami, zazwyczaj pozostaje się przy klasycznych meblach drewnianych, jednak takich, które wywołują wrażenie bardzo drogich, solidnych i tradycyjnych. Uczucia te przenosi się bowiem bezpośrednio na sam bank. Akcenty wystroju i lampy nowoczesne stosuje się raczej w punktach obsługi klienta, przy tak zwanych okienkach. Głównie po to, by przyciągnąć ludzi młodych.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

JoannaK

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl