Podróże pokolenia Y
„Mobilność” to słowo klucz do zrozumienia generacji Y. W odniesieniu zarówno do korzystania z technologii, jak i podróży. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Allianz Worldwide Partners 96% Polaków w wieku 18-30 lat podróżuje.
Sprawdzono opinie i podejście do wyjazdów Millenialsów z 11 państw: Polski, Francji, Niemiec, Australii, Austrii, Chin, Hiszpanii, USA, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz Holandii. Badanie pokazało, że niezależnie od długości czy szerokości geograficznej młodym ludziom nieobce są podróże. Najwyższy wskaźnik zanotowano w Hiszpanii (99%), ale nie jest on drastycznie wyższy od najniższego, na poziomie 93%, który zaobserwowano w Chinach.
Odkrywca vs. wczasowicz
Dwoma najpopularniejszymi przyczynami podróży młodych ludzi jest chęć poznania nowych miejsc oraz wypoczynek. Niespokojna natura i pragnienie odkrywania nieznanych im obszarów dają o sobie znać przede wszystkim u Hiszpanów (62%), Francuzów (59%), Holendrów (55%), Włochów (51%) i mieszkańców Wielkiej Brytanii (46%). Z kolei Polacy (61%), Niemcy (60%), Austriacy (60%), Chińczycy (51%) oraz Australijczycy (50%) cenią sobie przede wszystkim możliwość oderwania się od codziennych spraw i wypoczynek. Co ciekawe, głównym motywem wyruszenia poza miejsce zamieszkania w przypadku obywateli USA jest odwiedzenie przyjaciół i rodziny (56%).
- Mniejsze zróżnicowanie postaw możemy z kolei zauważyć w przyczynach wyboru miejsca podróży. Najczęściej wskazywanym czynnikiem są koszty jakie musimy ponieść w związku z wyjazdem. Spośród wszystkich badanych narodowości wyróżniają się jedynie nasi rodacy, Chińczycy oraz Holendrzy. Polacy (56%) oraz mieszkańcy Państwa Środka (39%) nad cenę przedkładają atrakcyjność miejsca, do którego się wybierają. Z kolei Holendrzy przede wszystkim zwracają uwagę na klimat i warunki pogodowe panujące w wybranej destynacji (55%) – wyjaśnia Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Opinia przyjaciół i znajomych najważniejsza
Przedstawiciele pokolenia Y dokonując wyborów często polegają przede wszystkim na rekomendacjach najbliższego otoczenia i przed podjęciem ostatecznej decyzji starają się poznać jak najwięcej opinii na temat wybranej marki/produktu/usługi. Nie inaczej sprawa wygląda w przypadku planowania wyjazdów. W odpowiedzi na pytanie w jaki sposób planują swój wyjazd i dokonują rezerwacji, większość Millenialsów wskazała, że bazują na ocenie rodziny i znajomych. Robią tak mieszkańcy USA (55%), Australijczycy (53%), obywatele Wielkiej Brytanii (49%), Polacy (44%), Francuzi (44%), Holendrzy (38%) i Chińczycy (37%). Austriacy (50%) i Niemcy (47%) najczęściej zaufanie pokładają w informacjach prezentowanych na międzynarodowych i lokalnych portalach turystycznych, a Hiszpanie decyzje podejmują na podstawie stron hotelowych. Włosi z kolei najbardziej cenią sobie opinie zamieszczone na stronach linii lotniczych.
Smartfon oknem na świat
Jak wiadomo nieodłącznym atrybutem nowoczesnego, młodego człowieka jest smartfon. Dlatego też, w trakcie podróży, możliwość sprawnej komunikacji i szybkiego znalezienia najpotrzebniejszych informacji, postrzegane jest jako podstawowe zabezpieczenie w razie nagłych zdarzeń. Podejście to charakteryzuje przede wszystkim respondentów z Polski (69%), USA (62%), Włoch (59%), Hiszpanii (58%), Niemiec (55%) i Austrii (53%). Podstawowym zabezpieczeniem w oczach Chińczyków (67%), Australijczyków (60%), Brytyjczyków (58%) oraz Holendrów (53%) jest za to posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia turystycznego. Francuzi najczęściej czują się bezpieczni, jeżeli posiadają przy sobie fotokopie najpotrzebniejszych dokumentów (39%).
- Pokładanie ufności w urządzeniach mobilnych i możliwości szybkiej komunikacji są jednymi z głównych cech wyróżniających przedstawicieli pokolenia Y. Jednak nie możemy zapominać o komforcie jaki daje nam posiadanie ubezpieczenia turystycznego. Dzięki niemu otrzymujemy nie tylko całodobowe wsparcie specjalistów z wielu dziedzin, ale co najważniejsze nie musimy martwić się o koszty związane z udzieleniem pomocy, której możemy potrzebować – dodaje Piotr Ruszowski.
Nadesłał:
Mondial Assistance Sp. z o.o.
|