Polski e-biznes zamierza podbić rynki zagraniczne
27 listopada 2012 roku w Warszawie odbyło się II Forum e-biznesu „Ekspansja zagraniczna” pod patronatem honorowym Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Konferencja poświęcona była tematyce dotyczącej e-biznesu, jego szansom rozwoju oraz możliwościom ekspansji na rynkach zagranicznych.
Celem Forum, organizowanego przez PARP, było zaprezentowanie różnorodnych strategii, które mogą okazać się skuteczne w rozwoju polskiego e-biznesu poza granicami kraju. Podczas konferencji zaprezentowane zostały możliwości wdrożenia usług elektronicznego biznesu oraz pomocy finansowej, jaką mogą uzyskać firmy działające w tej branży, a także zwiększenia innowacyjności gospodarki.
Dużym zainteresowaniem cieszyła się sesja plenarna, podczas której prelegenci mogli podzielić się swoimi doświadczeniami i wiedzą wyniesioną na podstawie współpracy z zagranicznymi firmami. Uczestnicy konferencji mogli zapoznać się z oczekiwaniami m.in. amerykańskich inwestorów oraz sposobach wejścia na światowe rynki zagraniczne. Wiele miejsca poświęcono budowaniu marki, skutecznej strategii marketingowej oraz promocji firmy. Wskazane zostały również konkretne kierunki ekspansji dla sektora IT z uwzględnieniem aspektów administracyjnych i prawnych.
Wśród prelegentów Forum, których prezentacja spotkała się z uznaniem, byli przedstawiciele spółki TechnoBoard oraz jej inwestycji. Grzegorz Sperczyński, pełniący w funduszu funkcję kierowniczą, przygotował szereg wskazówek strategii ekspansji zagranicznej z wyszczególnieniem niezbędnych zasobów, jakie powinny posiadać przedsiębiorstwa przygotowujący wejście swoich usług na rynki znajdujące się poza granicami kraju. Natomiast Mariusz Sperczyński, prezes zarządu, wziął udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym finansowania start-upów, które planują inwestycje za granicą. – Zależało nam, aby zaprezentować firmom metodę, w jaki sposób przygotować się do wejścia na rynki zagraniczne, tak, aby mogły na nim odnieść sukces. Obecnie, w dobie ogromnej konkurencji, nie wystarczy jedynie zaistnieć na danym rynku, ale trzeba się na nim utrzymać, a to jest już znacznie trudniejsze. Dlatego tak ważne jest zwrócenie uwagi na wszelkie aspekty, które rządzą rynkami poszczególnych krajów, podkreśla Mariusz Sperczynski, prezes zarządu spółki TechnoBoard. Podczas sesji inwestycyjnej omówione zostały kwestie nie tylko związane z wyceną i modelem budżetowania kampanii zagranicznej ekspansji, ale także z poprawą innowacyjności i wskaźników wzrostu przedsiębiorstwa.
Nadesłał:
Paweł Kajetanowicz
|