PomóżPamiętać.pl przeciwko „polskim obozom śmierci”


2017-01-31
Polscy internauci, zaangażowani w walkę z nieprawdziwym określeniem „polskie obozy śmierci”, zyskali kolejne narzędzie wsparcia. Właśnie ruszyła strona PomóżPamiętać.pl (www.pomozpamietac.pl), której celem jest monitoring sieci i wychwytywanie błędnego sformułowania z kilkunastu języków.

Na pomozpamietac.pl dostępny jest aktualny stream (wykaz) z całego internetu, wskazujący w którym miejscu sieci właśnie użyto błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Dzięki temu każdy internauta może wejść na stronę, zobaczyć wpis, sprawdzić kontekst użycia słowa i miejsce skąd pochodzi – a co najważniejsze – natychmiastowo zareagować, zgłaszając sprawę autorowi czy wydawcy. Inicjatorami akcji jest agencja interaktywna Mint Media i Brand24.

W ostatnim czasie, niestety przy okazji rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau, znów głośna zrobiła się sprawa użycia błędnego sformułowania „polskie obozy śmierci”. Po raz kolejny jest to więc okazja, aby edukować i zmieniać postawy w tej kwestii. W zeszłym roku mieliśmy zaszczyt – dzięki agencji FCB Warsaw – brać udział w projekcie „Remember” organizowanym przez Muzeum Auschwitz-Birkenau i przygotowaliśmy aplikację edukującą dziennikarzy światowych mediów. Teraz, reagując na zgłoszenia internautów, postanowiliśmy dać im narzędzie do zaangażowania się w tę sprawę – mówi Marcin Żukowski z Mint Media. Polscy internauci są znani z umiejętności reagowania na to, co dzieje się w sieci i dbania o dobre imię Polski. Teraz otrzymują narzędzie, które ułatwi im to działanie – dodaje.

Na stronie pomozpamietac.pl można znaleźć wzmianki z użyciem sformułowania „polskie obozy śmierci”, które pojawiają się w internecie w 16 językach. Ich zapis uzyskujemy za pomocą Brand24, który monitoruje cały internet w czasie rzeczywistym, przeszukując również największe serwisy społecznościowe, jak Facebook czy Twitter. W social media błędne sformułowania „polskie obozy śmierci” zostaną wychwycone również w komentarzach dodawanych pod postami.

Śledząc na bieżąco to co dzieje się w internecie, zauważyliśmy wzmożoną aktywność w temacie „polskich obozów śmierci” – po raz kolejny pojawiają się w sieci nieprawdziwe informacje. Mając pod ręką narzędzie, które monitoruje internet, postanowiliśmy stworzyć i udostępnić wyszukiwanie, które pozwoli każdemu na reakcję. W ostatnim miesiącu pojawiło się takich wpisów (tylko w anglojęzycznym internecie) ponad 5 tysięcy – to ogromna liczba, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że zasięg w mediach społecznościowych stale rośnie i te 5 tysięcy wpisów wygenerowało prawie 800 tysięcy zasięgu – czyli potencjalnie do prawie 800 tysięcy ludzi mógł dotrzeć kłamliwy komunikat. Kiedy zgłosiło się do nas Mint Media nie mogliśmy odmówić i daliśmy możliwość reakcji każdemu komu leży na sercu dobro naszego kraju – mówi Mikołaj Winkiel z Brand24.pl.

Akcja ma charakter non profit. Jej inicjatorzy zachęcają do zaangażowania wszystkich, którym zależy na dobrym wizerunku Polski.

 

 ------------

Mint Media to agencja interaktywna, działająca na rynku od 2009 r. Firma tworzy zintegrowane strategie marketingowe w mediach społecznościowych oraz kompleksowe realizacje w sferze digital. Jako jedna z pierwszych agencji w Polsce, zaoferowała pakiety mediowe opierające się na wykorzystaniu potencjału Facebooka oraz stworzyła dedykowane aplikacje w tym serwisie. W gronie klientów Mint Media znajdują się, m.in. PKO Bank Polski, Huawei, Unilever, Philips, Medicover, Perła, Freshmarket, NaTurek, J.W. Construction czy Maspex. Więcej informacji na www.mintmedia.pl

Brand24 to lider monitoring Internetu w Polsce. Narzędzie jest także dostępne w Ameryce i Azji. Laureat konkursu na najlepszą aplikację webową The Next Web Startup Awards oraz konkursu na najlepszą aplikację mobilną dla firm Mobile Trends Awards. Aplikacja monitoruje aktualnie ponad 40 000 marek, dla których zebrano już ponad 4 miliardy wzmianek. Wśród klientów są takie marki jak Intel, IKEA, H&M, UPC, Carlsberg, Vichy, Leroy Merlin, Tauron i wiele, wiele innych. Warto też podkreślić, że Brand24 to jednak nie tylko produkt dla dużych marek. To także wartościowe narzędzie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które wykorzystują monitoring do budowania relacji z klientami. Więcej informacji na www.brand24.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl