Porady dla śmiałych przywódców biznesu


Porady dla śmiałych przywódców biznesu
2012-09-27
Jednym z najważniejszych elementów planowania przyszłości swojej firmy jest ciągłe poszerzanie wiedzy na temat aktualnych i przyszłych trendów biznesowych.
To wiedza z zakresu kształtowania się postaw konsumentów, nowych technologii i narzędzi marketingowych mających usprawnić funkcjonowanie firmy. Istotna jest też znajomość nowych metod zarządzania firmą i stosowanie ich we własnym przedsiębiorstwie. Innowacyjność nie jest już zarezerwowana tylko dla profesjonalistów. Startupowcy amatorzy za pomocą nowych narzędzi tworzą projekty i rozwiązania, których przez wiele lat nie udaje się stworzyć dużym firmom. Każdy kto zbudował imperium lub zmienił świat był kiedyś początkującym biznesmenem. Przykładów jest mnóstwo i z pewnością jest jeszcze wiele nieodkrytych młodych talentów.

Jak to osiągnąć? Jak stać się przywódcą biznesowym?

Największą popularnością wśród autorów pomysłów na biznes niezmiennie cieszy się Internet. W Polsce nadal można znaleźć obszary, które czekają na zagospodarowanie. Jednak aby skutecznie stworzyć swój biznes trzeba pamiętać o spełnieniu szeregu kryteriów, dzięki którym możemy zostać docenieni przez inwestorów, a przede wszystkim – klientów. Podstawowym czynnikiem jest stworzenie w pełni przemyślanego biznesplanu, racjonalnej strategii i profesjonalnej prezentacji. W tym aspekcie korzystajmy z wiedzy zagranicznych przedsiębiorców, z ich cennych rad, jak tworzyć skuteczne prezentacje, case studies, oraz bierzmy udział w branżowych wydarzeniach i konferencjach. W ostatnich latach w większych miastach odbyło się co najmniej kilka takich eventów. To spotkania osób z branży, które opowiadają o swoich projektach, sukcesach, a także porażkach. Warto uczyć się na ich błędach i korzystać z popartych doświadczeniem rad. Pamiętajmy o tym, że nie ma idealnego przedsiębiorstwa, a niektóre problemy wychodzą na jaw dopiero w trakcie produkcji albo w procesie sprzedaży. Dzięki uczestnictwu w konferencjach i kongresach możemy nauczyć się, jak unikać trudności i jak im przeciwdziałać.

Kreowanie dobrego wizerunku biznesu powinno być sprawą naszego życia osobistego. Pierwsze wrażenie, czyli pierwsze kilka sekund spotkania, w czasie których klient widzi nas po raz pierwszy, przywita się, może zadecydować o końcowym sukcesie! Jeżeli szukamy inwestora czy funduszu, musimy pokazać, że nasza wartość rynkowa jest adekwatna do kapitału, jaki chcemy, by w nas zainwestował. Pamiętajmy, że może być dla nas partnerem, ale także mentorem. To właśnie on może wskazać skuteczne rozwiązania i wspomóc nas w obszarach, w których mamy braki. Musimy być absolutnie przekonani do swojego pomysłu. Prezentacja projektu to najważniejszy element, ale też jeden z największych grzechów popełnianych przez młodych biznesmenów. Prezentując swój startup, jego twórcy często odbiegają od konkretów i gubią najcenniejsze argumenty. Unikajmy zbędnej ilości słów! Nawet najlepsi mówcy na świecie ćwiczą swoje wystąpienia. Amatorska prezentacja i improwizacja wywierają nierzadko negatywne wrażenie na odbiorcy. Zakończenie prezentacji bez podsumowania to również kardynalny błąd. Dlatego też najpierw przećwiczmy i przemyślmy każdy szczegół naszego wystąpienia.

Nie bójmy się podejmować ryzyka w obawie przed publiczną porażką. Z tym ryzykiem związane są zarówno błędy, jak i wielkie sukcesy.


Mariusz Borowiec
Założyciel i dyrektor zarządzający Satus Venture

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

s.wozniak

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl