2012-07-16
Legendarny Venice Simplon–Orient-Express to niepodważalnie najbardziej znany pociąg na świecie. Historie, które miały miejsce w jego ekskluzywnych wagonach łączą się z tajemniczymi opowieściami o namiętności, romansach czy intrygach.
Podróż Orient-Expressem to przeżycie, o którym się nie zapomina! Cześć tej przygody jest nieodłącznie związana z unikalną porcelaną, na której podawane są wyszukane dania. Od kwietnia 2012 r., stoły w wagonach restauracyjnych Orient-Expressu nakryte są specjalnie zaprojektowaną kolekcją zastawy stołowej Villeroy & Boch – „L’Oriental”, „Etoile du Nord” i „Côte d’Azur”.
W każdym wagonie inna przygoda z Villeroy & Boch!
Każda z trzech kolekcji została zaprojektowana z myślą o konkretnym wagonie. Zanim powstały, projektanci działu „Hotel i Restauracja” firmy Villeroy & Boch musieli zagłębić się w historię i poznać specyfikę wnętrz Orient-Expressu, by potem jak najlepiej oddać jego ducha na białej porcelanie…
…właśnie dlatego „L’Oriental” to kolekcja nasycona bogactwem azjatyckich krain: królewskimi ptakami wodnymi i bujnością dalekowschodnich traw i trzcin. Talerze obiadowe uzupełniają mniejsze, czarne talerzyki ze złotym dekorem. „Etoile du Nord” zaś to odzwierciedlenie różnorodności orientalnej flory. Czerwono – biała kolorystyka idealnie komponuje się z drewnianym wnętrzem restauracji w stylu art déco. Podziwiać będzie ją można w wagonie restauracyjnym o tej samej nazwie. Natomiast inspirowana szklanym światem Lilique „Côte d’Azur” to zdecydowanie najdelikatniejsza i najbardziej artystyczna kolekcja. Małe talerzyki pokrywa ten sam wzór co ściany wagonu, zaś talerz obiadowy zdobią dekoracje przypominające kiście winogron.
„Venice Simplon–Orient-Express to elegancja w najlepszym wydaniu. Bogata historia i tradycja do dziś są kultywowane. Praca przy tym projekcie sprawiła nam olbrzymią przyjemność” powiedział Burkhard Schmidt, dyrektor departamentu zajmującego się hotelami i restauracjami Villeroy & Boch.
„Zespół Villeroy & Boch jest niezwykle pomysłowy”
Gary Franklin, dyrektor zarządzający Orient-Express podsumował współpracę następująco: „Jesteśmy bardzo podekscytowani nową porcelaną dla Venice Simplon-Orient-Express. Od dawna szukaliśmy pomysłu na pokazanie wyjątkowego stylu pociągu i jego przepięknych detali. Zespół Villeroy & Boch znalazł sposób na realizacje naszych oczekiwań, tworząc unikalne kolekcje porcelany stołowej.”
Orient-Express to synonim stylu i luksusu od 1883 r. To nie tylko pociąg, ale także sieć hoteli. Venice Simplon–Orient-Express, znany również jako „król pociągów”, jest obecny w ponad 13 krajach w Europie m.in. w Paryżu, Wenecji, czy Budapeszcie.
Zastawa stołowa przygotowana dla Venice Simplon-Orient-Express to kolejna udana realizacja na liście działu „Hotel i Restauracja” Villeroy & Boch. Portfolio marki obfituje w wiele innych ciekawych projektów, m. in. współpracę z Emirates Palace w Abu Dhabi, Anstel Hotel w Amsterdamie czy Qatar National Convenrion Center.
Dział „Hotel i Restauracja” marki Villeroy & Boch już od ponad 25 lat odpowiada na potrzeby klientów z branży hotelarsko – gastronomicznej. Współpracuje z restauracjami w ponad 120 krajach i zapewnia profesjonalne doradztwo produktów. Specjalnie zaprojektowane kształty na potrzeby kanału HoReCa pozwalającą na ułożenie do 60 talerzy jeden na drugim, a odporność na mycie w zmywarce i możliwość używania w piekarniku, czy kuchence mikrofalowej są oczywiste i niezbędne w branży hotelarskiej. Na zamówienie, istnieje także możliwość umieszczenia na produktach indywidualnego dekoru lub logo. To jednak nie wszystko. Dział „Hotel i Restauracja” oferuje nie tylko profesjonalne naczynia, ale także wyroby szklane, sztućce oraz akcesoria dedykowane specjalnie branży hotelarsko – gastronomicznej. To produkty, które doskonale do siebie pasują, tworząc znakomity zestaw na stół i perfekcyjne wyposażenie restauracji.
www.villeroy-boch.com/hotel
UWAGA! W Polsce istnieje możliwość zamówienia kolekcjonerskich talerzy do prywatnego użytku.
Więcej informacji:
Ewelina Ciuchta
Konkret PR
tel. kom. 508 338 267
e-mail: e.ciuchta@konkretpr.pl
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.