Port Łódź na fali w dobie pandemii
Port Łódź w maju br. odwiedziło blisko 40 proc. klientów więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Dodatkowo w ostatnich miesiącach Port powitał w gronie najemców nowe marki. Po wakacjach planowane są kolejne otwarcia: HalfPrice oraz sklep CCC w nowej odsłonie.
Centra handlowe ze względu na ograniczenie swojej działalności w wyniku pandemii, przez ostatni rok odnotowały znaczne spadki odwiedzalności. Według raportu PRCH ruch klientów od marca do końca 2020 roku był niższy średnio o 32 proc. a w newralgicznych miesiącach spadał nawet o ok. 75 proc.
Dotychczasowe wyniki za obecny rok napawają optymizmem, ponieważ zauważalna jest tendencja wzrostowa odwiedzalności galerii handlowych. Port Łódź ostatnie pięć miesiący bieżącego roku zamknął na plusie w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej. Maj 2021 okazał się bardzo dobrym miesiącem dla łódzkiego centrum, w tym czasie odwiedziło je blisko 40 proc. klientów więcej niż w maju 2020, a także o kilka procent więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Pod względem footfall’u dobrze kształtuje się również czerwiec. Centrum podsumowało ostatni miesiąc z 17 proc. wzrostem odwiedzalności w stosunku do czerwca 2020.
- Centra handlowe powoli wychodzą z pandemicznego dołka, jednak trzeba mieć na uwadze fakt, że przed nami bardzo długi proces by chociaż częściowo odrobić straty powstałe w wyniku pandemii i lockdownów. Port Łódź z kryzysu nie wyszedł bez szwanku, ale w miarę obronną ręką, odnotowując najniższy w Łodzi spadek liczby klientów. Wpływ na to miało kilka czynników za które klienci bardzo nas cenią. Po pierwsze obecność sklepu IKEA, którego w większości nie obejmowały ograniczenia w działalności handlowej. Po drugie parking na ponad pięć tysięcy miejsc i szerokie alejki w pasażach, co gwarantowało poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas zakupów, szczególnie w okresach, gdy centra handlowe funkcjonowały w pełnym zakresie usług, ale w ścisłym reżimie sanitarnym – mówi Andrzej Cieślik, dyrektor Portu Łódź.
Pierwsze półrocze tego roku to dla Portu Łódź także nowe umowy najmu. W marcu swój sklep na terenie Centrum otworzyła popularna Biedronka. Nowy operator spożywczy zajął powierzchnię 1 000 mkw. i tym samym uzupełnił ofertę Portu Łódź o asortyment spożywczy. W maju tego roku w Centrum pojawiła się marka Makalu oferująca modę damską. Do nowego sklepu w łódzkim centrum zaprasza też sieć piekarni i cukierni „Z pieca rodem”. Już niedługo w portfolio Portu Łódź znajdą się kolejni najemcy.
Nadesłał:
beyondpr
|