Powstał największy mural w Polsce!


Powstał największy mural w Polsce!
2012-09-07
W sierpniu w Warszawie został zaprezentowany największy mural w Polsce. Spektakularny malunek o powierzchni blisko 2 tysięcy metrów kwadratowych powstał na ścianie parkingu naziemnego za hotelem Novotel.

Warszawski mural to główna atrakcja drugiej polskiej edycji Dulux Let’s Colour – akcji społecznej, która ma na celu zaangażowanie mieszkańców polskich miast do odmieniania szarej przestrzeni miejskiej.

Sztuka wychodzi na ulice

Do tej pory mówiło się, że to Berlin jest stolicą street artu. Mural w Warszawie, który powstał w ramach akcji Dulux Let’s Colour, to najlepszy dowód na to, że także inne europejskie miasta dołączają do grona miejsc, gdzie sztuka wyszła na ulicę – wolna od reguł, szczera i prosto z serca. Twórczości w rozmiarze XXL błyskawicznie ewoluuje i staje się nie tylko elementem miejskiego krajobrazu, ale też wizytówką miejsca, w którym powstaje. Idąc za tym globalnym trendem, marka Dulux stworzyła inicjatywę społeczną, która łączy odmienianie szarej przestrzeni publicznej i zaangażowanie lokalnych społeczności. Zdając sobie sprawę z potencjału jaki mają polskie miasta i ich mieszkańcy, marka Dulux postanowiła dostarczyć niezbędne narzędzia – w tym przypadku farby, które pozwoliły przeprowadzić kolorową rewolucję. Tysiące wolontariuszy przyłączyło się do wspólnej akcji i w tym roku dzięki ich zaangażowaniu udało się odmienić trzy polskie miasta. Ambasadorem projektu został „Swanski” – znany artysta street artowy, który działa w obszarze grafiki, designu oraz animacji. Najbardziej spektakularna metamorfoza, która została przeprowadzona w ramach drugiej edycji Dulux Let’s Colour, miała miejsce w Warszawie – powstał tam największy mural w Polsce. – Realizacja muralu to spektakularne i niespotykane do tej pory wydarzenie, na skalę całego kraju.  Jego wielkość, rozmach z jakim powstał, kolory,  a także współpraca ze „Swanskim” sprawiają, że akcja Dulux Let’s Colour zyskuje nowy wymiar, a miasto – niepowtarzalny przykład sztuki w przestrzeni publicznej – mówi Piotr Cywiński, przedstawiciel marki Dulux.

Największy mural w Polsce

2 tysiące metrów kwadratowych to nie lada wyzwanie dla artysty. Zwłaszcza, kiedy płótnem malarskim jest 9-pietrowy parking naziemny. Ten za hotelem Novotel był i jest miejscem charakterystycznym. Wcześniej dlatego, że był mocno zaniedbany i straszył mieszkańców Warszawy, teraz, ponieważ zamienił się w największy mural w Polsce. 10 dni pracy i malowania nie poszło na marne – spektakularna realizacja, której autorem jest „Swanski”, ma szansę stać się street artową wizytówką stolicy. Swanski” jest opiekunem artystycznym projektu i twórcą gąszczu, który oplótł warszawski parking. – Mural symbolizuje przenikanie się wszystkiego nawzajem w naturze i jest utrzymany w charakterystycznym dla mnie stylu. Metaforyczny „Gąszcz” jest niezależny, samowystarczalny, jest zarówno początkiem, jak i końcem. Kolory podzielone na grupy symbolizują podstawowe siły natury. Marka Dulux wprowadza radość i dobrą energię do przestrzeni publicznej oraz daje możliwość młodym twórcom realizacji swoich pasji na wielką skalę. Dlatego cieszę się, że mogę wziąć udział w tym przedsięwzięciu  – mówi Paweł „Swanski” Kozłowski. Powstanie muralu to wydarzenie bez precedensu, które pokazuje, że polska sztuka uliczna stoi na najwyższym światowym poziomie, a Warszawa stała się miejscem wartym oznaczenia na streetartowej mapie Polski.

 

Więcej informacji na:

www.duluxletscolour.pl

http://www.facebook.com/DuluxLetsColourPolska

http://www.youtube.com/DuluxLetsColourPolska

http://www.flickr.com/dulux_lets_colour_polska

 

 

Więcej informacji udzielają:

Euro RSCG Sensors                                              

Aleksandra Dziubanii-Kwestorowska                    

aleksandra.dziubanii@eurorscg.pl  

Akzo Nobel Decorative Paints

Piotr Cywiński 

piotr.cywinski@akzonobel.com

+ 48 508 012 180                                                              +48 609 031 342

 

Dulux Let’s Colour

Let’s Colour jest globalną inicjatywą marki Dulux, której celem jest przekształcanie szarych przestrzeni w bardziej kolorowe oraz zachęcanie ludzi do wspólnego odmieniania rzeczywistości, w której żyją, za pomocą koloru. Akcja jest realizowana we współpracy z mieszkańcami polskich miast i artystami – w pierwszej edycji projekt przygotował Trust, w tym roku – Swanski. Dulux Let’s Colour powstał z myślą o mieszkańcach, którym nie jest obojętne, jak wygląda ich otoczenie, w którym na co dzień funkcjonują. Marka chce stworzyć światowy ruch Let’s Colour, do którego może przyłączyć się każdy. Do tej pory malowaliśmy m.in. w Anglii, Francji, Brazylii, Turcji, Indiach, RPA, a rok temu, do tego grona dołączyła Polska. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

an_01

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl