Poznaliśmy najwartościowsze marki 2016 roku!
Rok 2016 był był huśtawką nastrojów dla wielu firm na całym świecie. Podczas gdy jedni mocno tracili, inni zyskiwali. Zobacz TOP3 najwartościowszych marek.
Miniony rok nie był zbyt dobry w kwestii wartości firm na rynku niemieckim, o czym świadczy choćby spadek indeksu DAX dla marek. Jednak nie dotyczy to wszystkich. Kilka marek odcięło się od tego trendu notując spore wzrosty swojej wartości – wśród nich, na drugim miejscu, znalazła się DEKRA.
Złota trójka
O sukcesie marki DEKRA informuje portal Horizont, dla którego badania w tym zakresie przeprowadziły „The Brand Ticker” i ”Spirit for Brands”. Oprócz naszej firmy, która zajęła ostatecznie drugie miejsce, na podium znalazły się także Adidas oraz BASF.
Niezawodna DEKRA
Rynkowa wartość marki DEKRA podniosła się w 2016 roku o 45% do kwoty 730 mln euro. Jednak co stoi za tym sukcesem? Autorzy rankingu wskazują na kilka czynników, które wywindowały DEKRA na sam szczyt. Po pierwsze DEKRA zachowała zaufanie kierowców w trudnym dla branży samochodowej roku 2016, kiedy to żniwa zbierała „afera spalinowa”. Pomaga też bycie sponsorem arbitrów piłkarskich sędziujących mecze Bundesligi. Z jednej strony sponsoring ten wzmacnia skojarzenia z DEKRA jako neutralnym i godnym zaufania arbitrze na rynku samochodowym, a z drugiej jest doskonałym nośnikiem samej marki na rynkach całego świata, gdzie coraz chętniej ogląda się mecze Bundesligi – podkreślają eksperci.
O badaniu
Badanie wartości marek opiera się na Instrumencie „Brand Ticket”, który z jednej strony codziennie zbiera i analizuje informacje prasowe o poszczególnych markach, a następnie łączy je z innymi ważnymi danymi mającymi wpływ na wartość marki, jak np. sytuacja finansowa firmy. Informacje o poszczególnych markach pochodzą z około dwóch milionów źródeł publikowanych w siedmiu językach.
O DEKRA
DEKRA działa w branży związanej z bezpieczeństwem od 90 lat. Została założona w 1925 roku w Berlinie jako Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein e.V., a dziś jest jedną z wiodących na świecie organizacji eksperckich. DEKRA SE jest filią DEKRA e.V. i nadzoruje działalność operacyjną Grupy.
DEKRA osiągnęła sprzedaż w wysokości około 2,7 miliardów euro w 2015 roku. Firma zatrudnia obecnie 37 400 osób w ponad 50 krajach na pięciu kontynentach, które świadcząc wykwalifikowane i niezależne usługi eksperckie, pracują dla bezpieczeństwa na drodze, w pracy i w domu.
Powyższe usługi różnią się i obejmują zakres od kontroli pojazdów i oceny przez eksperta, do likwidacji szkód oraz kontroli budowy, badań i certyfikacji produktów i systemów, a także szkoleń i pracy tymczasowej.
Wizja do zrealizowania na 100 urodziny w 2025 roku jest taka, aby DEKRA stała się globalnym partnerem na rzecz bezpiecznego świata.