Pracowity rok w assistance – podsumowanie 2016


2017-01-13
Miniony rok pokazał, że wśród Polaków wzrosła świadomość ubezpieczeniowa. Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że korzystanie z assistance medycznego na terenie Polski wzrosło w porównaniu do 2015 roku o 33%, a na terenie zagranicy aż o 22%.

Do Centrum Operacyjnego z prośbą o pomoc zgłosiło się o 12% więcej kierowców z terenu Polski.

- Ostatni rok był dla nas zdecydowanie bardziej pracowity niż 2015. Wynika to z faktu, że coraz więcej osób posiada assistance, pamięta o tym, a w razie potrzeby chętnie z niego korzysta. Dobrze dobrana polisa oraz usługi asystenckie zapewniają nam dostęp do potrzebnej pomocy oraz komfort, również finansowy. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor marketingu i sprzedaży.

 

Assistance medyczne

W ubiegłym roku najczęściej potrzebna była pomocy assistance w wyniku nagłego zachorowania (wzrost o 41% na terenie Polski, zagranicą o 24%) oraz wypadku – wzrost o 21% w porównaniu do 2015 roku na terenie Polski oraz 15% w przypadku zagranicy.

 

- Większość osób potrzebujących pomocy assistance zwracała się do nas z prośbą o pomoc w zorganizowaniu wizyty lekarskiej. Na terenie Polski nastąpił wzrost aż o 63%, a zagranicą o 13%. Nasi klienci bardzo chętnie korzystali z możliwości  zakupu leków w ramach polisy. W Polsce wykonaliśmy o 126% więcej takich usług, na terenie zagranicy o 35%. Równie często potrzebowaliśmy skorzystać z wizyty u stomatologa. W Polsce wzrost o 47%, a zagranicą o 30%. W 2016 roku odnotowaliśmy 1/3 więcej poważnych zachorowań i wypadków polskich turystów poza granicami kraju, które wymagały bardzo specjalistycznego i kosztownego transportu medycznego do Polski – dodaje Piotr Ruszowski.

 

Poza granicami Polski, z pomocy assistance przy ubezpieczeniu turystycznym najczęściej korzystaliśmy w Niemczech, Włoszech, Austrii oraz Francji.

 

- Nasza analiza pokazała, że w Tajlandii wykonaliśmy, aż o 100% więcej interwencji, w  Hiszpanii o 49%, a w USA o 38%. Zauważalny w zeszłym roku niepokój związany z sytuacją panującą w Turcji i Egipcie przełożył się na liczbę interwencji w tych krajach. Wykonaliśmy ich o 61% mniej. – mówi Piotr Ruszowski. 

 

Assistance drogowe

Dominującą przyczyną wszystkich zgłoszeń do Centrum Operacyjnego była awaria samochodu. Kolejnymi wypadek oraz kradzież. W porównaniu do 2015 roku, w Polsce nastąpił wzrost o 11%, 5% oraz 2 %. Za granicą nastąpił spadek w liczbie zgłoszeń dotyczących kradzieży samochodów o 17%.

 

- W przypadku kierowców, korzystających z usług pomocowych najwięcej zgłoszeń związanych było z  zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu. W Polsce było to o 21% więcej zgłoszeń. Za granicą najbardziej wzrosły zgłoszenia dotyczące udostępnienia samochodu zastępczego (25%). – mówi Piotr Ruszowski.

 

Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziła z Niemiec. Było to o 5% więcej w zestawieniu do danych za 2015 roku. Najdynamiczniejszy wzrost liczby zdarzeń zanotowaliśmy w Czechach (31%) oraz Chorwacji (21%).

- Z terenu Niemiec od lat przyjmujemy najwięcej zgłoszeń. Jest to spowodowane głównie wyjazdami o charakterze zarobkowym. Wzrost zgłoszeń z terenu Czech oraz Chorwacji wynika z faktu, że w 2016 roku ponad pół miliona Polaków postanowiło spędzić swój urlop właśnie w Chorwacji. – dodaje Piotr Ruszowski.

  W Polsce, niezmiennie od lat, najczęściej z usług pomocowych korzystaliśmy w województwie mazowieckim, śląskim, dolnośląskim oraz małopolskim. Porównując zgłoszenia z 2016 roku  do danych za 2015 rok to w województwach: kujawsko-pomorskim, lubelskim oraz podkarpackim nastąpił największy wzrost ilości zgłoszeń – o 20% dla każdego województwa


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondial Assistance Sp. z o.o.

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl