Pracownicy cenią przyjazną atmosferę w Netto
Poczucie bycia częścią zespołu, partnerskie relacje z przełożonymi oraz ogólne zadowolenie z pracy, czyli to wszystko, co składa się na dobry klimat, to najważniejsze wnioski płynące z badania Barometr, przeprowadzonego wśród pracowników sieci handlowej Netto. Netto co roku bada atmosferę pracy wśród swoich pracowników. Analiza raportów, przygotowanych po wewnętrznym badaniu Barometr, pozwala wskazać obszary, które wymagają dopracowania, tak, by móc zapewnić pracownikom sieci jak najlepsze warunki pracy. Wypełnienie ankiet jest anonimowe i całkowicie dobrowolne, a osoby biorące w nich udział za pomocą skali od 0 do 100 mogą dać wyraz swojej opinii na różne aspekty zatrudnienia w Netto.
Obecnie pracodawcy z branży handlu detalicznego zmagają się z wieloma wyzwaniami związanymi z zatrudnieniem wykwalifikowanej i wyszkolonej kadry. Sieć handlowa Netto dokłada wszelkich starań, by sprostać oczekiwaniom swoich obecnych pracowników - daje im wiele możliwości zawodowego rozwoju i awansu, a także dba o relacje w zespołach. Skutkuje to przyjazną i partnerską atmosferą w pracy, co z kolei widoczne jest w wynikach badania.
- Szczególnie cieszy nas to, że nasi pracownicy lubią ze sobą współpracować, cenią i szanują siebie nawzajem, a każdy z nas czuje się częścią zgranego zespołu - mówi Roman Borecki, HR Manager Netto Polska. - Ma to ogromne znaczenie także w naszej handlowej działalności - warunki, jakie stwarzamy naszym pracownikom oraz przede wszystkim przyjazne, bezpośrednie i otwarte relacje wewnątrz firmy przekładają się na wysoką jakość obsługi naszych klientów. W tym roku chcemy w większym stopniu niż dotąd skoncentrować się na współpracy między działami.
72 proc. badanych pracowników Netto jest zadowolonych ze swojej sytuacji w pracy. Badanie pokazało, że pracownicy Netto mają poczucie, iż posiadają niezbędną wiedzę
i umiejętności do realizacji powierzonych im zadań (80 proc.) oraz są świadomi zakresu pracy, za jaki są odpowiedzialni (81 proc.). Pracownicy Netto mają również poczucie, że zachowują równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
W badaniu Barometr zrealizowanym przez sieć Netto w 2016 roku uczestniczyło 3 746 pracowników spośród ponad 5 tys. wszystkich zatrudnionych. Ankieta jest anonimowa, dzięki czemu pracownicy mogą szczerze wyrazić swoją opinię dotyczącą wskazanych zagadnień. Badanie jest przeprowadzane co roku we wszystkich spółkach Dansk Supermarked (właściciel Netto) przez duńską agencję Ramboll
Więcej informacji o firmie Netto na:
• Stronie www: http://www.netto.pl/
• Profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/NettoPolska/?fref=ts
Nadesłał:
Damian_HKstrategies
|