Prowokacja na porcelanie – fotografie Philippe’a Shangtiego na talerzach Villeroy & Boch
Francuski fotografik Philippe Shangti tym razem prowokuje na porcelanie! Prace artysty z cyklu „No Prostitution here” znalazły się na talerzach marki Villeroy & Boch. Ten odważny i barwny styl artysty można podziwiać we wnętrzach i na stołach topowej restauracji L’Opéra w Saint-Tropez.
Philippe Shangti we współpracy z marką Villeroy & Boch przenosi swoje fotograficzne prace na stół. Sześć obrazów z cyklu „No Prostitution here” zostało naniesionych na talerze z kolekcji Dune dla topowej restauracji L’Opéra w Saint-Tropez. Shangti w swoich pracach prowokuje, przełamuje tabu, kpi z popkultury i podaje w wątpliwość moralność współczesnego społeczeństwa. W obrazach z cyklu „No Prostitution here” prawda ukryta jest pod obrazami. Gejsza z zamkniętymi oczami na złotym tle, odsłonięte ramiona oznaczone pocałunkami, bogato zdobiony złoty pas czystości i gry słowne: „Voulez vous manger avec moi le soir” i „Taste me and reach orgasm” – to wybrane motywy, które pojawiły się na porcelanie Villeroy & Boch.
Philippe Shangti to artysta fotografik urodzony w 1983 roku w Tuluzie, obecnie mieszkający w Saint-Tropez, który stał się jedną z ważniejszych postaci młodego pokolenia na francuskiej scenie artystycznej. Swoją przygodę z fotografowaniem rozpoczął w wieku 14 lat. Shangti, nazywany współczesnym Guyem Bourdain, znany jest z prowokacyjnego, odważnego i kolorowego stylu. Zdjęcia z cyklu „No Prostitution here” były prezentowane m.in. podczas ubiegłorocznego Festiwalu w Cannnes, a pozostałe prace artysty są wystawiane w galeriach Art Angels w Los Angeles, w Eden Fine Art Soho w Nowym Jorku czy Galerie des Lices w Saint-Tropez. Współpraca z Philippe’em Shangti to nie pierwszy projekt Villeroy & Boch, w którym marka porcelanę zamienia w dzieło sztuki. W poprzednich latach Villeroy & Boch m.in. ozdobił zastawę wzorami namalowanymi przez belgijską malarkę i rzeźbiarkę Isabelle de Borchgrave, we współpracy z brytyjską projektantką Fioną Bennett porcelanę zamienił w ekstrawaganckie kapelusze, a na słynnych filiżankach NewWave nadrukował obrazy polskiego malarza Edwarda Dwurnika.
Nadesłał:
konkretpr
|