Przedłuż życie swoich mebli – to co dobre, niech się nie kończy
Pod tym hasłem IKEA promuje rozwiązania w duchu cyrkularności, które sprzyjają przedłużaniu życia produktów oraz wspiera świadome i odpowiedzialne zakupy, by tworzyć lepiej pomyślany dom.
W roku finansowym 2023, z możliwości przedłużających życie produktów skorzystało w naszym kraju aż 1,8 miliona klientów.
Tegoroczna kampania realizowana pod hasłem "To co dobre, niech się nie kończy", ma inspirować nie tylko do niewyrzucania, ale także do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania. Z okazji tzw. Green Black Friday na Klubowiczów i Klubowiczki IKEA Family czekają też atrakcyjny konkurs i aktywności promujące zrównoważony tryb życia w domu. IKEA wspiera tego rodzaju działania podczas Black Friday już od 2018 roku.
Historia Green Black Friday
Zaczęło się od kampanii pod hasłem „Przyda się” przypominającej o zapomnianych przedmiotach i bibelotach, które każdy z nas trzyma na dnie szafy, w schowku, pawlaczu czy piwnicy, bo kiedyś w końcu “mogą się przydać”. W 2019 roku pod hasłem “Na dłużej” IKEA wraz z polską artystką, Eweliną Sośniak zorganizowała wystawę rzeźby i malarstwa uwzględniającą wskazówki dbania o meble i akcesoria. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i rozpoczęcia zmian we własnym domu. Kolejne edycje kampanii na Green Black Friday skupione były wokół usług cyrkularnych oferowanych przez markę np. “Oddaj i zyskaj” zainicjowanej w 2021 r.
Badanie U&A zrealizowane w 2023 roku przez firmę IQS na zlecenie IKEA
To co dobre niech się nie kończy!
Nadesłał:
Weronika Turkot
|