Przerwa na lunch nie dla wszystkich


Przerwa na lunch nie dla wszystkich
2012-02-21
Z powodu natłoku obowiązków, wielu osobom zdarza się zapomnieć o zjedzeniu lunchu w pracy. Jak wynika z badań Monster Worldwide prawie co trzecia osoba je podczas pracy, nie mając chwili na odpoczynek.

Monster, wiodący światowy portal kariery i flagowa marka firmy Monster  Worldwide, Inc. (NYSE: MWW) zapytał swoich użytkowników o ich typową przerwę na lunch w pracy. 30% pracowników je w trakcie wykonywania obowiązków zawodowych. Spośród tych osób, którym udaje się zrobić przerwę, w 18% przypadków trwa ona tylko kwadrans.  34% pracownikom udaje się wyrwać na lunch pół godziny do 45 minut. Całą godzinę wolnego ma 18% osób.

 

Jak pokazują wyniki ankiety, w Wielkiej Brytanii pracownicy mają najmniej czasu. Prawie połowa osób nie ma czasu na lunch lub je go podczas pracy, co zdarza się 38% Amerykanów i 32% Kanadyjczyków. Brytyjczycy najrzadziej mogą także cieszyć się pełną godziną przerwy w pracy. Z takiego przywileju korzysta 17% osób, podobnie jest w USA oraz Kanadzie.

 

Natomiast w Szwecji tylko co dziesiąty pracownik je podczas pracy, a prawie połowa osób może liczyć na 45 minut do godziny przerwy. Pół godziny do 45 minut na posiłek podczas pracy ma wielu Finów (49%) i Holendrów (46%).

 

Narodami, które najczęściej korzystają z godzinnego lunchu w pracy, są kochający dobrą kuchnię Francuzi (32%) i Niemcy (32%), według których jest to najważniejszy posiłek dnia.  Wśród ceniących sobie odpoczynek Hiszpanów 23% pracowników bierze sobie godzinną przerwę.

 

„Wiele osób rezygnuje z przerwy na posiłek, bo chce by pracodawca postrzegał ich  jako pracowitych” - mówi Charles Purdy, ekspert monster.com. „Ponadto w wielu przypadkach granica między czasem prywatnym i zawodowym zaczyna się zacierać.  Jednak wiele badań potwierdza, że regularne przerwy w pracy zwiększają naszą produktywność i koncentrację. Zapobiegają także zmęczeniu i wypaleniu. Jeśli chcemy zademonstrować nasze zaangażowanie, nie musimy spędzać godzin przy biurku. Warto ustalić z przełożonym realne do zrealizowania cele, które pozwolą nam wykonywać pracę na najwyższym poziomie”.

 

Dodatkowe Informacje:

 

Wyniki Globalnego Badania Monstera pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników portalu kariery Monster w dniach 2-16 stycznia 2012. Jedna osoba mogła udzielić tylko jednej odpowiedzi. W ankiecie wzięły udział 10,646   osoby. Globalne Badanie Monstera jest produktem firmy Monster Worldwie, Inc. Jest to cykl ankiet internetowych kierowanych do użytkowników na różne tematy związane z karierą, gospodarką oraz sytuacją zawodową.

 

O Monster Worldwide

Monster Worldwide, Inc (NYSE: MWW), spółka dominująca Monster ®, wiodącego internetowego portalu kariery, działająca na rynku rekrutacji online. Już od dziesięciu lat staramy się poprawić jakość życia ludzi dzięki znalezieniu pracy, którą kochają. Dzięki swojej obecności na kluczowych rynkach w Ameryce Północnej, Europie i Azji, Monster pracuje na rzecz wszystkich, łącząc pracodawców z osobami poszukującymi dobrych ofert pracy niezależnie od szczebla kariery. Świadczymy spersonalizowane usługi doradcze dotyczące rozwoju karier na całym świecie. Nasze strony internetowe docierają do milionów użytkowników Internetu na całym świecie. Dzięki temu możemy prowadzić ściśle dedykowane kampanie reklamowe. Monster Worldwide jest członkiem S & P 500 Index. Aby dowiedzieć się więcej o Monster, naszych produktach i usługach, odwiedź www.monster.com. Więcej informacji na temat Monster Worldwide jest dostępny na stronie about-monster.com.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

nina.biadun@triplepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl