RAFAMET umacnia swoją pozycję w Afryce
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. wyprodukuje i jeszcze w tym roku dostarczy odbiorcy z Mauretanii tokarkę podtorową UGE 400 N. Konstrukcja obrabiarki umożliwia reprofilowanie kół ciężkich pojazdów szynowych, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton.
- Zamówiona przez klienta z Mauretanii tokarka podtorowa UGE 400 N obrabiać będzie zestawy kołowe ciężkich lokomotyw spalinowych bez konieczności wymontowywania zestawów z pojazdów. Nasza maszyna spełnia specjalne wymaganie klienta; jej konstrukcja pozwala na obróbkę kół pojazdów, których maksymalny nacisk na oś wynosi aż 40 ton. Jednocześnie, konstrukcja ta jest niezwykle sztywna i gwarantuje utrzymanie geometrii maszyny pomimo tak dużego obciążenia - wyjaśnia Edyta Pałamarz, kierownik sprzedaży w firmie RAFAMET S.A.
- Obrabiarka będzie pracować w trudnych warunkach klimatycznych, w Nouadhibou - w stolicy ekonomicznej Mauretanii. Każda nasza maszyna pracująca w tamtym regionie to spore wyzwanie dla naszych konstruktorów, którzy już przy poprzedniej dostawie do Mauretanii skutecznie uporali się z przeciwnościami klimatycznymi, tj. całoroczną wysoką temperaturą, bliskością Atlantyku z jednej strony, ale też z bezpośrednim sąsiedztwem Sahary z drugiej strony - dodaje Andrzej Rustanowicz, Dyrektor Eksportu w Fabryce Obrabiarek S.A.
Zamawiającym jest SNIM, zarządca infrastruktury kolejowej w Mauretanii, największy w tym kraju pracodawca, a zarazem jedna z największych firm wydobywczych w Afryce. Wspomniane wcześniej oczekiwania odbiorcy wynikają bezpośrednio z przeznaczenia super ciężkich lokomotyw, których zestawy kołowe będą reprofilowane przez tokarkę firmy RAFAMET S.A. Te pojazdy szynowe służą do transportu rud żelaza i stanowią część spektakularnego składu kolejowego o długości ok. 3 km. - Mauretańskie szlaki kolejowe słyną z najdłuższych pociągów towarowych na świecie. Składają się na nie: 4 lokomotywy, ok. 200 wagonów (z których każdy jest przystosowany do przewozu 85 ton rud żelaza) i kilku wagonów osobowych będących dużą atrakcją turystyczną. Masa całego pociągu wynosi ok. 22 tys. ton - mówi Andrzej Rustanowicz.
Zawarty w lutym kontrakt to drugie zamówienie mauretańskiej firmy w spółce z Kuźni Raciborskiej. W tym samym zakładzie, w którym zamontowana zostanie obrabiarka podtorowa od blisko dwóch lat pracuje wyprodukowana w Kuźni Raciborskiej tokarka typu KCM 150 N. Maszyna służy do wytaczania otworów w kołach kolejowych. Jak podkreślają przedstawiciele fabryki, jej niezawodna praca bez wątpienia zwiększyła szanse zdobycia kolejnego zamówienia. - Odbiorca docenił naszą terminowość, wysoką jakość i profesjonalny serwis - podsumowuje A. Rustanowicz.
Tokarka UGE 400 N zostanie uruchomiona u klienta jeszcze w tym roku.
* * *
Autor tekstu: Anna Koza, Adventure Media
* * *
RAFAMET S.A.
Fabryka Obrabiarek RAFAMET S.A. z Kuźni Raciborskiej jest jednym z kilku na świecie producentów obrabiarek specjalnych do obróbki zestawów kołowych pojazdów szynowych (kolej, metro, tramwaje). Wykonuje również, na jednostkowe zamówienia, wielkogabarytowe obrabiarki specjalistyczne dla odbiorców w sektorach: energetycznym, maszynowym, stoczniowym, hutniczym oraz zbrojeniowym. Udział eksportu w sprzedaży to około 70-80 proc. Kapitał zakładowy wynosi 43.187.010,00 zł.
* * *
Kontakt:
www.rafamet.com.pl
Aleksandra Dik
aleksandradik@adventure.media.pl
+ 48 604 231 738
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|