Raport: Czy Polacy chcą zakazu handlu w niedzielę?


2017-02-02
Lokalizacja (65 proc.), promocje (62 proc.), a także dostępność do ulubionych marek (48 proc.) – to najważniejsze czynniki, które powodują, że wybieramy dane centrum handlowe.

- Przychylniej na zakaz handlu w niedzielę patrzą osoby młode, które nie przekroczyły 24 roku życia oraz osoby w przedziale wieku 24-35 lat. Co ciekawe, im wyższy dochód badanych, tym odsetek osób wyrażających taką opinię rośnie – mówi newsrm.tv Małgorzata Twardochleb, Procontent Communication.

Rynek centrów handlowych w Polsce przeszedł w stosunkowo krótkim czasie bardzo długą drogę i niezwykle się rozwinął. Od obiektów, w których znajdował się duży hipermarket i kilka małych sklepików po budowane obecnie centra, w których dominują sklepy z modą, strefy z rozbudowaną ofertą gastronomiczną czy przestrzenią dedykowaną do spędzania wolnego czasu. – Współczesne centra to nie tylko miejsca zakupów, Polacy polubili galerie handlowe i jak pokazują badania spędzają w nich coraz więcej czasu. Tym bardziej zaskakuje próba ograniczenia wolności konsumentów poprzez wprowadzenie zakazu handlu w niedzielę, który najbardziej uderzy w centra handlowe, ich klientów i pracowników. Duży sprzeciw przeciwko takim restrykcją pokazali sami klienci i pracownicy galerii, w zaledwie jeden weekend w 50 centrach w Polsce zebranych zostało ponad 75 000 podpisów pod petycją o nieograniczaniu handlu w niedzielę  – komentuje wyniki raportu Radosław Knap, Dyrektor Generalny, Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, możliwość spędzania czasu wolnego w galerii największe znaczenie ma dla badanych przed 24 rokiem życia (17 proc.), a co za tym idzie to właśnie oni są grupą, dla której istotne są wydarzenia specjalne oraz eventy, w których mogą uczestniczyć. Według wskazań respondentów, im większe miasto, tym mniej istotna staje się kwestia organizacji wydarzeń specjalnych na terenie galerii.

W raporcie pt. „Wizerunek Galerii Handlowych oczami Polaków”, zbadano jak polskie społeczeństwo ocenia galerie handlowe. Oferta oraz polityka centrów wobec klientów nieustannie dopasowuje się do aktualnych trendów i potrzeb rynkowych.  Przeprowadzone badanie pokazuje, że warto inwestować we własne kanały komunikacji oraz działania Public Relations, aby skutecznie docierać z ofertą do potencjalnego klienta i usprawnić przepływ informacji między centrum, a otoczeniem.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Serwis_Newsrm.tv

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl