RAPORT WZORNICZY DOMOTEKI PO TARGACH SALONE DEL MOBILE 2022 W MEDIOLANIE
d kilku lat Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka uczestniczy w mediolańskich targach designu. W tym roku jej przedstawicieli także nie mogło na nich zabraknąć. Wśród tegorocznych wystawców tradycyjnie znalazło się wiele firm z Domoteki.
Jakie trendy wzornicze pojawiły się w tym roku w Mediolanie? Na to pytanie odpowiada raport wzorniczy Domoteki, który tradycyjnie podsumowuje wizytę we włoskiej stolicy designu, dostarczając bieżących inspiracji i cennej wiedzy. Raport przygotowany z architektami i projektantami, to wiedza o bieżących tren- dach zamknięta w pigułce. W łatwy i przystępny sposób zbiera najważniejsze tendencje.
Tegoroczne Salone del Mobile to swoisty powrót do najlepszej formy. Pandemia utrudniła organizację po- przednich edycji, była też prawdziwym testem, z którego targi wyszły obronną ręką, czego dowodem było tegoroczne spotkanie. Od 7 do 12 czerwca w Mediolanie znów bez ograniczeń mogliśmy podziwiać wzornictwo z różnych zakątków świata. Nieprzypadkowo mottem tegorocznych targów stało się słowo Re – start. Z radością można stwierdzić, że oficjalnie targi powróciły do działania po rocznej przerwie w wielkim stylu. Wzięło w nich udział 2175 wystawców, a jak podają organizatorzy, uczestniczyło w nich aż 260 tysięcy odwiedzających z całego świata. Wśród firm prezentujących swoją ofertę znalazły się również te dostępne w Domotece, między innymi w salonach: Natuzzi, Natuzzi Editions, Veneta Cucine, Rolf Benz, Italmeble, NAP, Exclusive Lights, Koma.
– Targi w Mediolanie zawsze stanowią dla nas istotny punkt odniesienia, tu tworzą się trendy na najbliższy rok. Wiele marek z oferty Domoteki regularnie się na nich wystawia. Dzięki raportowi Domoteki nasi klienci mogą od razu po targach zapoznać się z najnowszymi kierunkami designu i wzornictwa – mówi Agata Brze- zińska, Head of CEE w firmie Pradera, właściciela Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.
Jak można podsumować ogólną filozofię Salone del Mobile 2022 i wydarzeń towarzyszących?
Jedną z najbardziej zauważalnych tendencji, była ekologia.
Widać wyraźnie, że dla firm ważne jest to co dzieje się z naszą planetą. Coraz wyraźniej dochodzi do głosu fakt, że ochrona środowiska, zasoby naturalne to coś, czego nie można już bagatelizować. Firmy stawiały ponadto na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, umiejętne zagospodarowa- nie odpadów (np. coraz większy udział tkanin z przetworzonych butelek PET), zainteresowanie walorami naturalnych surowców oraz tradycyjnego rzemiosła, które w mniejszym stopniu niż masowa produkcja obciąża środowisko.
Więcej informacji na temat trendów znajduje się w raporcie, który można obejrzeć i pobrać ze strony stronę www.domoteka.pl
Nadesłał:
Kasia Błażuk
|