ROWERY RE:CYCLE – POZNAJCIE DRUGIE ŻYCIE KAPSUŁEK NESPRESSO


ROWERY RE:CYCLE – POZNAJCIE DRUGIE ŻYCIE KAPSUŁEK NESPRESSO
2020-08-05
Zasada 3R – Reduce, Reuse, Recycle – to coraz bardziej popularna reguła promująca odpowiedzialną konsumpcję dóbr i ponowne wykorzystanie odpadów. Dzięki niej materiały funkcjonują bardzo długo w obiegu zamkniętym, co skutecznie oddaje ideę zero waste.

Marka Nespresso, która zachęca konsumentów do oddawania kapsułek po kawie do recyklingu, udowadnia, że z przetworzonego aluminium można wykonać wiele użytecznych przedmiotów – od scyzoryka i długopisu, aż po rower. Poznajcie drugie, trzecie, czwarte, piąte – i tak bez końca – życie kapsułek Nespresso.

Reduce, czyli ograniczajmy, Reuse, czyli używajmy wielokrotnie, Recycle, czyli odzyskujmy – to elementarna zasada wspierająca zrównoważony rozwój marki Nespresso. Kolejność tych wyrazów nie jest przypadkowa, ponieważ największe korzyści przynosi ograniczanie nadmiernej konsumpcji, a następnie wielokrotne użycie do momentu uznania produktu za nieprzetwarzalny odpad. Jednym z kluczowych obszarów, 
na których Nespresso koncentruje swoje działania, jest właśnie recykling, czego odzwierciedleniem jest m.in. program Second Life.

Program Second Life to seria stylowych i użytecznych przedmiotów wykonanych przy użyciu aluminium z przetworzonych kapsułek Nespresso. Dzięki programowi, w ubiegłych latach aluminium z kapsułek zyskało drugie życie w postaci takich przedmiotów jak nóż wojskowy Victorinox Swiss, długopis Caran d’Ache 849 czy rower RE:CYCLE, wyprodukowany razem z firmą Vélosophy.

 

W 2019 roku na rynku pojawił się wspólny produkt Nespresso i Vélosophy o znaczącej nazwie – RE:CYCLE. Jest to rower, który oddaje założenia zarówno zrównoważonego rozwoju Nespresso, jak i stylowego designu Vélosophy. Rowery RE:CYCLE są produkowane w 40% z użyciem przetworzonego aluminium – w każdej ramie znajduje się aluminium z około 300 przetworzonych kapsułek po kawie Nespresso. Rowery RE:CYCLE są namacalnym przykładem gospodarki o obiegu zamkniętym, a dedykowane są świadomym miłośnikom kawy. Wyposażone w dzwonki w kształcie kapsułki i w koszyki na kubki kawy, skutecznie przypominają o korzyściach wynikających z recyklingu kapsułek. Rowery RE:CYCLE wyprodukowane w ramach tegorocznej kampanii „Liczy się Działanie” charakteryzują się intensywnym fioletowym kolorem – to ukłon w stronę jednej z ulubionych przez konsumentów kaw Nespresso, Ispirazione Italiana Firenze Arpeggio.

Vélosophy to nie tylko synonim stylowych rowerów miejskich z przetworzonego aluminium, ale również odpowiedzialności społecznej – właściciele marki realizują obietnicę „jeden za jeden”. Każdy sprzedany rower oznacza przekazanie przez Vélosophy jednego roweru uczennicy w Ghanie. Rowery pomagają dziewczętom w ich rozwoju i wzmacnianiu pozycji społecznej poprzez zwiększenie dostępu do edukacji – według World Bicycle Relief posiadanie własnego roweru może zwiększyć frekwencję dziewczynki w szkole o 28%, a jej wyniki o 59%.

„Ambicją Nespresso jest pozytywne oddziaływanie na świat przy pomocy kawy. Program Second Life jest kolejnym elementem naszej praktyki zrównoważonego rozwoju, pomagającym zwiększyć wskaźnik recyklingu. Dzięki współpracy m.in. z Vélosophy pokazujemy miłośnikom kawy potencjał tkwiący w systematycznym recyklingu aluminiowych kapsułek Nespresso. Jednocześnie kontynuujemy pracę nad zwiększeniem poziomu aluminium pochodzącego z recyklingu w naszych kapsułkach z kawą i ułatwieniem naszym klientom ich recyklingu” – opowiada Jérôme Pérez, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Nespresso.

Cyrkularność działań Nespresso na każdym etapie produkcji obejmuje sposób pozyskiwania, wykorzystywania oraz recyklingu materiałów potrzebnych do stworzenia kawy wysokiej jakości zamkniętej w kapsułce. Firma zorganizowała już ponad 100 tysięcy punktów zbiórki zużytych kapsułek w 53 krajach, gdzie 91% klientów marki ma dostęp do opcji recyklingu. Wystarczy zanieść zużyte kapsułki do jednego z butików Nespresso lub przekazać je kurierowi podczas odbioru swojego zamówienia złożonego w sklepie online. Nespresso nieustannie kontynuuje pracę nad zwiększeniem wskaźnika recyklingu. W tym roku marka wprowadziła do sprzedaży pierwszą kawę, Master Origin Colombia, w kapsułkach wykonanych w 80% z przetworzonego aluminium, a do końca 2021 roku cała oferta Nespresso będzie dostępna 
w nowych opakowaniach.

 

Więcej informacji o drugim życiu kapsułek oraz pozostałych działaniach marki można znaleźć na dedykowanej stronie Nespresso: https://www.nespresso.com/pl/pl/liczy-sie-dzialanie.

Owoc współpracy Nespresso z Vélosophy, czyli rower RE:CYCLE, jest dostępny w sprzedaży na stronie Vélosophy: https://velosophy.cc/product/recycle/ 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Nespresso
http://www.nespresso.com/pl/pl/

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl