Rusza kolejna edycja międzynarodowego konkursu studenckiego firmy Henkel
Henkel zaprasza studentów do udziału w 6. edycji konkursu Henkel Innovation Challenge (HIC). Tegorocznym zadaniem konkursowym jest opracowanie innowacyjnego produktu lub technologii przyszłości, które będą spełniały przewidywane oczekiwania i potrzeby konsumentów w 2050
Organizatorzy czekają na zgłoszenia do konkursu do 12 grudnia br. Studenci zainteresowani uczestnictwem proszeni są o rejestrowanie się w dwuosobowych zespołach za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej konkursu www.henkelchallenge.com. Zgłaszane pomysły powinny być zgodne z zakresem działalności firmy Henkel, czyli odnosić się do jednego z trzech obszarów biznesowych: kosmetyków, środków piorących i czystości lub klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych.
W tegorocznej edycji HIC organizatorzy wprowadzili dodatkowy wymóg, aby zgłaszane innowacje powstawały z myślą i w odpowiedzi na nową strategię zrównoważonego rozwoju firmy Henkel, której hasłem przewodnim jest „Osiągać więcej za mniej” (ang. Achieving more with less). Zgodnie z tym wymogiem oczekuje się, iż zgłaszane pomysły będą brały pod uwagę aspekty środowiskowe wzdłuż całego łańcucha wartości produktów, adresując kwestie zrównoważonego pozyskiwania surowców, zrównoważonej produkcji i dystrybucji czy też odpowiedzialnego użytkowania i utylizacji.
W konkursie mogą wziąć udział studenci wszystkich kierunków bez wyjątku, włączając studia ekonomiczne, techniczne i przyrodnicze. Od uczestników wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego. O prawo wystąpienia w wielkim finale będą rywalizować w tym roku łącznie studenci z 25 krajów, w tym 12 krajów europejskich, 9 krajów Dalekiego Wschodu oraz 4 krajów z obu Ameryk.
Po upłynięciu terminu nadsyłania internetowych zgłoszeń odbędzie się wstępna selekcja drużyn na poziomie lokalnym. Wybrane zespoły będą dalej rozwijać swoje początkowe pomysły, korzystając z merytorycznego wsparcia mentorów - menedżerów firmy Henkel, aby zaprezentować je podczas krajowych lub regionalnych półfinałów w lutym 2013 r. W każdym półfinale wyłoniony zostanie jeden zespół, który otrzyma zaproszenie do zaprezentowania swojego projektu podczas wielkiego międzynarodowego finału w dniach od 18 do 20 marca 2013 r. w Szanghaju. To będzie pierwszy międzynarodowy finał w historii konkursu, zorganizowany poza Europą. Finaliści będą walczyć o pierwszeństwo w chińskim Szanghaju, gdyż stamtąd właśnie pochodzą zeszłoroczni zwycięzcy konkursu.
W międzynarodowym finale 6. edycji HIC nagrodzone zostaną trzy najlepsze drużyny. Zwycięski zespół odbierze bilety na podróż dookoła świata o łącznej wartości 10 000 euro, zdobywcy drugiego miejsca otrzymają do podziału czek o wartości 4000 euro, zaś trzecie miejsce w konkursie zostanie nagrodzone czekiem na kwotę 2000 euro. Wszystkie trzy drużyny zostaną także zaproszone do wzięcia udziału w spotkaniu z Kasperem Rorstedem, prezesem zarządu firmy Henkel.
Polscy studenci, zainteresowani konkursem, będą mogli uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości na stoiskach promocyjnych Henkel Innovation Challenge. Od października do listopada organizatorzy odwiedzą największe akademickie ośrodki w Polsce. Dla przykładu 17 października będą gościć podczas targów pracy na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, 23 października na Politechnice Krakowskiej, a dwa dni później na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Poza możliwościami zdobycia cennego doświadczenia oraz przeżycia wyjątkowej przygody, konkurs daje młodym, utalentowanym ludziom możliwość praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami firmy Henkel na wczesnym etapie swojej kariery. Podczas konkursu najlepsze zespoły otrzymają wsparcie top menedżerów firmy, którzy będą im doradzać oraz wspierać ich swoją wiedzą i doświadczeniem.
Konkurs HIC bywa dla uczestników przepustką do świata biznesu. W ostatnich latach w różnych oddziałach Henkla na świecie zatrudnionych zostało wielu byłych uczestników konkursu, dla przykładu uczestnicy konkursu z Polski pracują obecnie w biurze w Warszawie i w Wiedniu.
Osoby zainteresowane konkursem mogą odwiedzić serwis www.henkelchallenge.com oraz specjalny fanpage na Facebooku - www.facebook.com/henkelchallenge, który ma już ponad 11 tysięcy fanów. Tam znajdują się również nagrania filmowe z finałów poprzednich edycji.
Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laudry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia 47 tysięcy pracowników. W 2011 roku wartość sprzedaży wyniosła 15,6 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,03 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane Henkla wchodzą w skład najważniejszego niemieckiego indeksu giełdowego DAX.
Kontakt dla prasy:
Dorota Strosznajder
Henkel Polska Sp. z o.o.
tel: (022) 565 66 65
dorota.strosznajder@pl.henkel.com
Zofia Kurek - Maciejewicz
Solski Burson - Marsteller
tel: (022) 242 86 30
zkurek@solskibm.pl
Nadesłał:
ma_ks
|