Rzecznik Ubezpieczonych ponownie o bancassurance


2012-12-20
Problemy z bancassurance nie zostały rozwiązane mimo prób samoregulacji podejmowanych przez uczestników rynku – informuje w opublikowanym 6 grudnia 2012 Aneksie do pochodzącego z 2007 roku Raportu Bancassurance, biuro Rzecznika Ubezpieczonych.

Jak wynika z dokumentu - liczba skarg wnoszonych do Rzecznika Ubezpieczonych wzrosła z 62 rocznie w 2005 roku do 597 w 2011 roku i utrzymuje się na wysokim poziomie. Najczęściej skargi w zakresie bancassurance dotyczą odmowy zapłaty świadczenia przez ubezpieczyciela, nieprawidłowości przy zawieraniu umowy i niewystarczającego informowania klienta przez pracowników banku. Zdaniem Rzecznika Ubezpieczonych, „(...)podstawowym problemem modelu bancassurance w polskich realiach jest łączenie przez banki (lub inne podmioty tego segmentu) ról pośrednika ubezpieczeniowego i ubezpieczającego." Rzecznik zwraca także uwagę na skargi związane z ubezpieczeniowymi produktami inwestycyjnymi. Zagadnieniu temu poświęcił osobny raport. Dokument otrzymał już KNF - nie wiadomo, kiedy udostępniony zostanie on opinii publicznej.
- Interwencja Rzecznika Ubezpieczonych dowodzi, że wyczerpała się jego wiara w możliwość samoregulacji rynku - mówi Artur Kuczmowski, członek zarządu Agent Transfer. - Należy spodziewać się zatem podjęcia działań przez organy nadzorujące: KNF i UOKiK. Stoimy także w przededniu poważnej debaty, w której nie może zabraknąć głosu przedstawicieli branży ubezpieczeniowej. Niewykluczone, że jej rezultatem staną się propozycje rozwiązań legislacyjnych, które minimalizowałyby ryzyko zawierania umów niekorzystnych dla klientów.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Juicy Marketing

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl