Sage udostępnia API serwisu miedzyfirmami.pl


Sage udostępnia API serwisu miedzyfirmami.pl
2012-09-12
Elektroniczny listonosz – portal miedzyfirmami.pl – powstał, aby ułatwić przedsiębiorcom wymianę e-dokumentów. Teraz Sage udostępnia API serwisu, aby umożliwić jego integrację z oprogramowaniem innych firm.

Działający od kwietnia serwis miedzyfirmami.pl umożliwia przedsiębiorcom bezpieczne przesyłanie dokumentów elektronicznych, w tym e-faktur, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Dzięki tzw. umowie gwiaździstej, przedsiębiorca może wymieniać faktury elektroniczne ze wszystkimi kontrahentami, którzy są zarejestrowani w serwisie, bez konieczności posiadania wymaganych ustawowo odrębnych umów z każdym z nich, co znacznie ułatwia współpracę i ogranicza do minimum formalności.

Integracja serwisu z oprogramowaniem innych firm

Do tej pory serwis został zintegrowany z rozwiązaniami System Zarządzania Forte, System Symfonia i Symfonia Start. Umożliwia to przedsiębiorcom generowanie i przesyłanie e-faktur oraz ich odbieranie z poziomu aplikacji Sage, co ułatwia i przyspiesza ten proces. Integracja z serwisem pozwala dodatkowo na śledzenie statusu doręczenia i akceptacji dokumentu.

- Sage wspiera rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Nasze rozwiązania powstają, aby ułatwiać prowadzenie firmy i podnosić efektywność pracy, co  jest niezmiernie ważne na silnie konkurencyjnym rynku. Dlatego też promujemy automatyzację obiegu e-dokumentów. Aby z serwisu miedzyfirmami.pl mogło korzystać jak najwięcej firm, umożliwiamy jego integrację z oprogramowaniem innych firm. - mówi Marek Rudziński, Dyrektor Finansowy Sage sp. z o.o.

Firma Sage udostępnia bezpłatnie API (Application Programming Interface) miedzyfirmami.pl innym dostawcom i twórcom oprogramowania, co pozwala na integrację ich systemów z serwisem. Wystarczy jedynie podpisać krótkie oświadczenie, służące zabezpieczeniu producenta przed niewłaściwym wykorzystaniem API.

Miedzyfirmami.pl a EDI

Stworzony przez Sage e-listonosz spełnia funkcje podobne do systemu Elektronicznej Wymiany Danych (ang. EDI - Electronic Data Interchange), jednak istnieje między nimi kilka różnic. Mimo podobnych funkcjonalności, które polegają przede wszystkim na przesyłaniu elektronicznych dokumentów między kontrahentami, szczególnie w handlu, serwis miedzyfirmami.pl nie narzuca standardów plików. Pozwala za to na przesyłanie dowolnych dokumentów, dzięki czemu ułatwia nie tylko współpracę pomiędzy firmami, lecz także w obrębie oddziałów jednej organizacji, służąc jako platforma wymiany informacji. Format treści dokumentów ustalają strony wymiany, dostosowując je do własnych potrzeb.

Korzystanie z miedzyfirmami.pl wiąże się jedynie z kosztem przesyłania dokumentu, co daje od 16gr do 9gr - w zależności od pakietu. W przypadku e-faktur pojawiają się również koszty ich tworzenia i archiwizowania. Serwis miedzyfirmami.pl może zatem stanowić alternatywę dla EDI, dzięki możliwości przesyłania dokumentów bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów zakupu platformy i dostosowania do niej posiadanego oprogramowania. Jest to nie tylko rozwiązanie dla mniejszych firm, ale także oszczędność dla sieci handlowych, które zamówienia i faktury handlowe mogą przekazywać przez EDI, a faktury podatkowe przez serwis miedzyfirmami.pl.

- Serwis miedzyfirmami.pl nie stanowi konkurencji dla EDI, ale może być jego rozszerzeniem, pełniącym funkcje komplementarne. Zdecydowanie jednak jest rozwiązaniem wspierającym małe i średnie firmy, które nie tylko nie stać na EDI, ale przede wszystkim nie jest im potrzebne tak rozbudowane narzędzie. - wyjaśnia Aneta Jarczyńska, Kierownik Projektów Internetowych Sage sp. z o.o.

O miedzyfirmami.pl

Serwis miedzyfirmami.pl powstał z myślą o upowszechnianiu pomiędzy podmiotami gospodarczymi w Polsce elektronicznej wymiany dokumentów, uproszczeniu formalności związanych z korzystaniem z e-faktur oraz redukcji kosztów w zakresie fakturowania i rozliczania dokumentów finansowych. Ponieważ serwis pełni funkcję e-usługi, jest skierowany do wszystkich przedsiębiorstw i organizacji zainteresowanych korzystaniem z faktur elektronicznych - bez względu na skalę i użytkowane platformy informatyczne. 

https://miedzyfirmami.pl/

O firmie Sage sp. z o.o.

Sage sp. z o.o. jest wiodącym producentem oprogramowania wspomagającego zarządzanie, głównie dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Spółka wchodzi w skład Sage Group plc - należącej do grona trzech największych dostawców rozwiązań wspomagających zarządzanie na świecie. Posiada oddziały w Bytomiu, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Sopocie, Warszawie i Wrocławiu oraz sieć ponad 400 dystrybutorów i partnerów biznesowych na terenie całego kraju. Oferta firmy obejmuje m.in. System Zarządzania Forte - zaawansowane rozwiązanie klasy ERP dla średnich przedsiębiorstw - oraz 2 linie produktów dla małych firm i mikroprzedsiębiorstw: Symfonia i Symfonia Start, a także w pełni zlokalizowany program CRM: Sage ACT!. Od maja 2011 r. do oferty firmy dołączony został międzynarodowy system Sage ERP X3 - globalne, zintegrowane rozwiązanie ERP dla dynamicznie rozwijających się średnich i większych przedsiębiorstw. 

http://www.sage.com.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Sage
http://

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl