SALTPEPPER BRAND DESIGN DLA TIKKURILA POLSKA – ODMIENIONA JEDYNKA


SALTPEPPER BRAND DESIGN DLA TIKKURILA POLSKA – ODMIENIONA JEDYNKA
2019-02-04
Popularna marka farb, Jedynka, przeszła redesign identyfikacji wizualnej i zyskała nowe opakowania. Odmieniony logotyp cechuje lekkość i nowoczesność, a same opakowania Jedynki stały się bardziej przejrzyste i czytelne, dzięki czemu konsumenci łatwiej odnajdą na nich kluczowe informacje.

Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która w zakresie brand designu współpracuje z producentem, firmą Tikkurila Polska, od ponad 10 lat.

 Firma Tikkurila Polska, właściciel marki Jedynka, to jeden z głównych graczy na polskim i środkowoeuropejskim rynku farb. Celem redesignu Jedynki – istotnego brandu w portfolio firmy - było odświeżenie identyfikacji marki   i produktu oraz dostosowanie ich do najnowszych trendów rynkowych i aktualnych oczekiwań konsumentów.

 – Bacznie obserwujemy światowe trendy w designie nie tylko na półce farb, ale również na całym rynku FMCG. Decyzje o zmianach podejmujemy kierując się wizją marki, która w swoim DNA ma zakodowaną bliskość i więź z użytkownikiem. Widząc, jak zmienia się świat konsumenta, pragniemy by nasz produkt nadal do niego pasował – komentuje Marta  Chowańczak, Marketing Manager marki Jedynka.

Projekt zrealizowała agencja SaltPepper Brand Design, która współpracuje z firmą Tikkurila Polska od ponad 10 lat. Główną osią projektu było unowocześnienie logotypu oraz poprawa czytelności opakowań. Opracowane rozwiązania ułatwiają czytanie etykiet – konsumenci w intuicyjny sposób mogą teraz odnaleźć najważniejsze informacje o produkcie, takie jak jego zalety, kategorię farb czy przeznaczenie. Jednocześnie udało się zaakcentować wizerunek nowoczesnego produktu o wysokiej jakości.

Kierując się metodologią „design thinking”, opracowaliśmy strategiczne założenia, które towarzyszyły nam w całym procesie projektowania opakowań marki Jedynka. Fazie koncepcyjnej przyświecała myśl, że Jedynka
to brand mainstreamowy, niezwykle ważny w porfolio producenta. Obraliśmy więc ewolucyjną drogę zmian, które wprowadzaliśmy w poszanowaniu przywiązania konsumenta do marki, jej rozpoznawalności i silnej pozycji na rynku
– mówi Aleksander Koczy, Design & Development Director w SaltPepper Brand Design. – W efekcie powstał lekki i nowoczesny logotyp, który mocno akcentuje obecność marki w świecie kolorów, osadzając produkt w percepcji konsumenta w odpowiedniej kategorii. Dzięki stworzeniu nowej architektury brandu, uporządkowaliśmy system opakowań, a sama marka zyskała nowy subbrand – „deco & protect” – dedykowany produktom z walorami ochronnymi i dekoracyjnymi dla różnych powierzchni – dodaje Aleksander Koczy.

 Redesign identyfikacji wizualnej marki Jedynka jest kolejnym projektem zrealizowanym przez SaltPepper Brand Design dla Tikkurila Polska. W 2009 r. agencja stworzyła tożsamość wizualną marki “Jedynka Ogród Barw”. Rok później agencja opracowała dla klienta kompleksowy rebranding marki Jedynka oraz rebranding opakowań Tikkurila Optiva, za który otrzymała najważniejsze nagrody w branży opakowań.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SolskiComms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl