Scania One – nowa cyfrowa platforma usług łączności floty


Scania One – nowa cyfrowa platforma usług łączności floty
2017-02-27
Scania One to nowa cyfrowa platforma skupiająca usługi z zakresu telematyki. Rozwiązanie jest przeznaczone dla kierowców oraz właścicieli flot i zostało zaprezentowane podczas Mobile World Congress. Obecnie po drogach porusza się 250 000 pojazdów Scania połączonych w ramach sieci.

Za pośrednictwem Scania One posiadacze flot i kierowcy uzyskują dostęp
do najnowszych usług, usprawniających i ułatwiających wykonywanie zadań transportowych. Platforma jest wygodnym rozwiązaniem dla użytkowników obecnych i przyszłych usług Scania, dostępnym za pomocą tabletu z systemem Android.

- Scania One pozwala na płynną i skuteczną integrację obecnych i przyszłych usług w ramach jednego środowiska. Jestem przekonany, że usługi te wspólnie przyczynią się do znacznego wzrostu wydajności i obrotów przewoźników - komentuje Christian Levin, wiceprezes i dyrektor marketingu Scania.

Scania One korzysta z oprogramowania firmy Ericsson. Platforma została zaprojektowana z myślą o zróżnicowanych potrzebach posiadaczy flot i kierowców, związanych z eksploatacją pojazdów, obsługą zleceń oraz osobistych preferencjach użytkowników. Dzięki niej kierowcy mogą korzystać z wszystkich aplikacji, jakich używa firma transportowa na jednym urządzeniu, specjalnie opracowanym tablecie.

Jednym z elementów Scania One jest Scania Fleet Management, kompleksowy system do monitorowania pojazdów i analizy danych, który daje użytkownikowi pełen wgląd w informacje na temat swojej floty i kierowców. Scania Fleet Management pozwala na analizę zmian wydajności floty z uwzględnieniem najważniejszych czynników wpływających na koszty, w tym spalania oraz sposobu eksploatacji pojazdu. System jest też bardzo pomocny w planowaniu pracy pojazdów, dostarczając informacje o ich położeniu i zbliżających się terminie prac serwisowych.

Dla wygody użytkowników eksperci Scania udostępnili również intuicyjną aplikację Fleet Performance, która umożliwia dostęp do najbardziej istotnych danych z systemu Scania Fleet Management.

Scania One obejmuje takie funkcje, jak:
Codzienna inspekcja - przegląd czynności, które należy wykonać przed wyruszeniem w drogę, niezależnie od typu pojazdu i naczepy. Funkcja pozwala na systematyczną kontrolę pojazdu, co stanowi podstawę do planowania kolejnej wizyty w serwisie.

Scania Assistance - umożliwia kierowcy skontaktowanie się z serwisem
i przekazanie pozycji pojazdu w celu przeprowadzenia szybkiej naprawy na drodze lub w warsztacie.

Przewodnik - interaktywne narzędzie, które umożliwia kierowcy zapoznanie się  podstawowymi funkcjami pojazdu. Za pomocą aparatu urządzenia mobilnego można zrobić zdjęcia symboli znajdujących się na tablicy rozdzielczej i poznać ich działanie, czytając opis lub oglądając film.

Kolejne funkcje Scania One będą systematycznie dodawane. W efekcie powstanie platforma dla zoptymalizowanych i wydajnych usług przewozowych. cania One może współpracować z opartą na „chmurze" platformą RIO stworzoną przez Volkswagen Truck & Bus GmbH. Dzięki temu użytkownicy mogą skorzystać z dodatkowych usług.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Scania Polska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl