Schneider Electric i Energy Pool łączą technologiczne siły


2017-03-03
Schneider Electric - globalny specjalista w zarządzaniu energią i automatyce oraz firma Energy Pool, zawiązały partnerstwo technologiczne, w ramach którego dostarczają technologie z zakresu Demand Response, zwiększające bezpieczeństwo systemów energetycznych i redukcję kosztów energii.

Nowoczesne rozwiązania na współczesne problemy

Partnerstwo firm to odpowiedź na współczesne problemy energetyki w Polsce i Europie borykającej się z problemami szczytowego zapotrzebowania na energię. Technologia Demand Response dostarczana przez firmy pozwala na redukcję mocy podczas szczytowego zapotrzebowania danego dnia lub co ważne również w sytuacjach kryzysowych. Dodatkową zaletą tego sposobu generacji jest to, że energia ta nie jest wyprodukowana, dzięki czemu jest to najczystsza energia, którą posiadamy na rynku.

Oferowane rozwiązania przekładają się na korzyści zarówno dla Operatorów Systemu Przesyłowego jak i odbiorców końcowych w szczególności przemysłowych i obejmują cały zakres usług z zakresu Demand Response w czasie rzeczywistym w tym m.in.:

·         Optymalizacja pracy systemu energetycznego i sieci przesyłowych w szczytowych momentach poboru;

·         Redukcja kosztów energii dla odbiorców końcowych poprzez większe zużycie energii w godzinach poza szczytowych w zamian za konkretne korzyści na rachunkach za energię;

·         Redukcja emisji CO² poprzez brak konieczności wytwarzania większej ilości energii
i wykorzystania z tej, która w danym momencie nie musi być konsumowana przez odbiorców.

Połączenie sił naszych firm to konkretna odpowiedź na dzisiejsze wyzwania energetyki. Jeśli nie jesteśmy w stanie szybko wyprodukować energii, to możemy ją lepiej wykorzystać, tak, aby korzyści z tego mieli wszyscy uczestnicy systemu energetycznego. Takie możliwości daje właśnie technologia Demand Response, którą oferujmy również w Polsce – mówi Michał Ajchel, Wiceprezes, Dyrektor Pionu Energetyki w Schneider Electric Polska.

 

Gdzie sprawdzą się rozwiązania?

Rozwiązania te są szczególnie ważne w sytuacjach maksymalnego obciążenia sieci i zużycia energii, takie jak np. miały miejsce tej zimy we Francji, gdzie system energetycznych balansował na granicy wytrzymałości. W dniu 19 stycznia, francuskie zużycie krajowe było bliskie, osiągnięcia rekordowego poziomu ponad 93 GW. Średnie zużycie w tym okresie roku mieści się zwykle pomiędzy 70 a 80 GW. Tego właśnie dnia, dzięki zastosowaniu rozwiązań Demand Response zmniejszono obciążenie sieci o 500 MWh. Kilka dni później, w dniu 25 stycznia, konsumpcja krajowa była wciąż wysoka, dlatego zdecydowano się na wprowadzenie specjalnego programu ograniczenia przy użyciu Demand Response w szczytowych godzinach między 18:00 a 20:00. W ciągu dwóch godzin udało się zmniejszyć zużycie o 1,1 GWh. W działaniach uczestniczyło 46 dużych odbiorców końcowych i udało się zmniejszyć emisję CO2 o 673 tony. Ten przykład pokazał możliwości, jakie daje ta technologia.

 

Jak korzystają odbiorcy końcowi?

Na wprowadzeniu technologii Demand Response mogą skorzystać w szczególności odbiorcy przemysłowi, którzy konsumują duże ilości energii. Dzięki niej przestają być biernymi, a staja się aktywnymi uczestnikami systemu energetycznego. W zamian za konsumpcję większej ilości energii poza godzinami szczytowymi mogliby otrzymać zapłatę w postaci oszczędności od 5 do 20% na rocznych rachunkach za energię elektryczną.

Poprzez swoje strategiczne partnerstwo z Schneider Electric Energy Pool może również angażować swoich klientów przemysłowych do korzystania z rozwiązań z zakresu efektywności energetycznej i inteligentnych programów zarządzania energią wykorzystujących najnowszą technologię Schneider Electric.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Mondaypr

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl