Serca uczestników Jarmarku Kreatywności starsze o 20 lat!
Podczas Jarmarku Kreatywności w Parku Saskim, zorganizowanym z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych, w namiocie kampanii „Ciśnienie na Życie”, wiek serca poznało ponad 200 osób. Okazuje się, że wiek serca 61% przebadanych osób jest średnio wyższy o 20 lat od wieku metrykalnego!
Kampania „Ciśnienie na Życie” już od czterech lat organizuje akcje bezpłatnych badań profilaktycznych i edukuje mieszkańców Polski na temat schorzeń układu krążenia. 2 października uczestnicy warszawskich obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Starszych mieli okazję sprawdzić, czy dotyczy ich problem nadciśnienia krwi. W trakcie badań, wykonywanych przez wykwalifikowany personel medyczny, skontrolowano poziom ciśnienia, a także zbadano wiek serca wszystkich zainteresowanych. Okazało się, że wiek serca 61% przebadanych osób jest średnio wyższy o 20 lat od wieku metrykalnego!
Wiek serca pomaga określić innowacyjna aplikacja[1], przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia. Osoby, u których występują odchylenia od tych wskaźników powinny regularnie konsultować swój stan zdrowia z lekarzem.
Akcja „Ciśnienie na Życie” ma na celu przekonanie Polaków do potrzeby dbania o swoje zdrowie, szczególnie w kontekście zdarzeń kardiologicznych. Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika bowiem, że choroby układu naczyniowo-sercowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.
Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z ponad 350 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Organizator Kampanii popularyzuje aktywności pomagające obniżyć wiek serca i zadbać o zdrowie układu krążenia. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.
Biuro prasowe kampanii:
Emilia Sawińska
tel. 531 844 325 e-mail: emilia.sawinska@procontent.pl
[1] Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.