Skuteczność i szybkość - telemarketing w sektorze MSP


2011-08-30
Sektor MSP to siła napędowa polskiej gospodarki – 2,1 mln firm wytwarzających 67% PKB, w których zatrudnienie znajduje 2/3 wszystkich pracowników. Jednak duża ilość podmiotów wiąże się z nieustanną rywalizacją o konsumenta, której stawką jest często przetrwanie na rynku.

Rozwiązaniem są innowacyjne technologie telekomunikacyjne, oferujące skuteczne metody dotarcia i pozyskania potencjalnych klientów.

W warunkach gospodarki konkurencyjnej, priorytetem dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest szukanie nowych sposobów na zdobycie i podtrzymanie relacji biznesowych z  klientami. Przewagę zapewnia m.in. telemarketing - wielofunkcyjne narzędzie, które nie tylko usprawnia pracę, ale również obniża koszty prowadzenia działalności.

Podstawowym celem, dla którego firmy decydują się na wdrożenie telemarketingu, jest podwyższenie efektywności sprzedaży bezpośredniej oferowanych produktów lub usług. Możliwość zrealizowania większej liczby transakcji w krótszym czasie oraz oszczędności finansowe zapewniające przewagę w stosunku do pracujących w terenie akwizytorów. Dotarcie do klienta drogą konwencjonalną generuje dodatkowe koszty, jest czasochłonne i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Z kolei korzyści wynikające z zainwestowania w system call center są wszechstronne i znacząco wpływają na efektywność pracowników oraz sprawniejsze funkcjonowanie całej firmy.

- Zarządzanie i monitorowanie pracy telemarketerów odbywa się w trybie on-line. Konsultanci korzystają z nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych, takich jak AutoDialer, który pozwala m.in. na automatyczną realizację połączeń telefonicznych na skalę masową. Z kolei system IVR, zawierający nagrane uprzednio komunikaty, udziela klientowi informacji, odciążając tym samym pracownika. Dodatkowym udogodnieniem jest zainstalowany na komputerze panel konsultanta. Zawiera on m.in. sprawdzone skrypty rozmów czy kartę Preview Dialing, na której znajduje się historia kontaktów i notatki z rozmów z klientem - wyjaśnia Ryszard Karolczyk z firmy CETEKOM, dostarczającej rozwiązania telekomunikacyjne i oprogramowanie dla systemu call center.

Dostęp do bazy potencjalnych konsumentów daje możliwość wsparcia promocji za pomocą kampanii marketingowej o praktycznie nieograniczonym zasięgu terytorialnym. Telefoniczne rozmowy z klientami to również okazja do przeprowadzenia zakrojonych na szeroką skalę badań. Zdobycie unikatowych informacji, dotyczących indywidualnych preferencji, pomaga w sporządzeniu sprofilowanej i odpowiadającej rzeczywistym potrzebom oferty. Stworzona w ten sposób sieć sprzedaży bezpośredniej pozwala nowemu, odpowiadającemu oczekiwaniom klientów produktowi, na natychmiastowe zaistnienie na rynku. W systemie call center dostępna jest także funkcja tworząca predefiniowalne raporty i statystyki z realizowanych działań marketingowych. Stały monitoring daje możliwość elastycznego reagowania na potrzeby rynku.

Wdrożenie telemarketingu do małych i średnich przedsiębiorstw to przede wszystkim skuteczne narządzie sprzedaży. Zacieśnienie kontaktu z klientami wpływa na podwyższenie poziomu ich satysfakcji oraz zaufania względem firmy. Lojalność i przywiązanie konsumentów to klucz, który umożliwia uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

Natalia Żalińska


CETEKOM to doświadczony dostawca na rynku rozwiązań telekomunikacyjnych, specjalizujący się w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań teleinformatycznych dla klientów instytucjonalnych i biznesowych. Kompleksowy zakres wysokiej jakości usług, obejmuje cały proces wdrażania i integrowania systemów call/contact center, jak również produkcję specjalistycznego oprogramowania, realizowanego na indywidualne zlecenie klientów. Wprowadzanie najnowszych rozwiązań oraz zdobyte w ciągu 15 lat funkcjonowania zaufanie klientów, pozwoliły firmie na ugruntowanie solidnej pozycji w czołówce branży call center.




Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

CETEKOM
http://www.cetekom.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl