Świadomość ekologiczna w podróży
Badanie HRS ujawnia, że w sposób odpowiedzialny do zużywania wody i energii w hotelach podchodzą głównie osoby podróżujące służbowo.
Wyniki sondażu zrealizowanego przez instytut badań rynkowych eResult, zleconego przez HRS, największy portal hotelarski w Europie, wskazują, że około 2/3 badanych korzysta z ręczników kilkakrotnie, zamiast prosić o wymianę po każdorazowym użyciu. Podróżni równie oszczędnie zużywają energię. Około 70% ankietowanych twierdzi, że przed opuszczeniem pokoju wyłącza urządzenia elektryczne. Badani postępują odpowiedzialnie również w kwestii używania klimatyzacji i wody. Ponad połowa respondentów wykorzystuje je w oszczędny sposób. Jedynie 16% nie wykazuje odpowiedzialności za środowisko. Są to osoby, które chcą się dobrze bawić na urlopie, nie zaprzątając sobie przy tym głowy ciągłym myśleniem o ochronie zasobów naturalnych.
Kobiety i mężczyźni są oszczędni w takim samym stopniu
Niemal we wszystkich przypadkach mężczyźni i kobiety udzielali identycznych odpowiedzi. Jedynie pod względem zużycia wody kobiety podejmowały większy wysiłek niż mężczyźni. 59% respondentek stara się wykorzystywać w hotelu możliwie jak najmniej wody. Odsetek mężczyzn postępujących w taki sam sposób wynosi mniej niż 54%.
Podróżujący służbowo wykazują większą świadomość ekologiczną niż turyści
Wyniki badania wskazują, że osoby podróżujące służbowo są szczególnie świadome odpowiedzialności za środowisko. Pomiędzy nimi i turystami występuje pod tym względem znacząca różnica. Niemal 80% podróżujących służbowo korzysta z ręczników kilkakrotnie, zaś w przypadku turystów odsetek ten wynosi około 66%. Podczas gdy turyści często pozostawiają klimatyzację włączoną nawet wówczas, gdy nie przebywają w pokoju, osoby podróżujące służbowo wykazują pod tym względem większą odpowiedzialność. Ponad 70% podróżujących służbowo uruchamia klimatyzację jedynie w przypadku, gdy nie wystarcza samo otwarcie okien, zaś odsetek postępujących w ten sposób turystów wynosi około 55%. Duża różnica dzieli ich także pod względem korzystania z urządzeń elektrycznych. Badanie wykazało, że oszczędnie używa ich prawie 77% osób podróżujących służbowo – w porównaniu do zaledwie 68% turystów.
Goście w średnim wieku są szczególnie świadomi znaczenia dbałości o środowisko
Szczególną odpowiedzialność za środowisko podczas podróży przejawiają osoby w wieku od 30 do 49 lat. Około 72% deklaruje, że przed opuszczeniem pokoju wyłącza urządzenia elektryczne. W ten sposób postępuje zaledwie około 63% ankietowanych w wieku poniżej 29 roku życia. Liczba osób, które na urlopie wolą nie myśleć o oszczędzaniu energii i wody najniższa jest w grupie ankietowanych w średnim wieku i wynosi jedynie około 13%. Tuż za nią plasują się respondenci w wieku powyżej 50 lat, wśród których odsetek ten przekracza 16%, a następnie młodzi ludzie z wynikiem prawie 20%.
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowane pod koniec czerwca 2011 r. przez instytut badań rynkowych eResult na zlecenie HRS na reprezentatywnej próbie 600 osób będących użytkownikami Internetu w Niemczech, zgodnie z AGOF (Arbeitsgemeinschaft Online Forschung – niemieckiej organizacji badań online), w zakresie użytkowania przez nich energii i wody w hotelach.
HRS – portal hotelowy
HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla osób prywatnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach - średnio portal przyciąga 6 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki ofercie obejmującej dziesiątki tysięcy hoteli oraz setki sieci hotelowych, system HRS umożliwia największy wybór hoteli na świecie Bezpłatny system rezerwacyjny umożliwia dokonanie rezerwacji przez Internet po niskiej cenie, z gwarancją najlepszej ceny. HRS Exclusive Prices gwarantuje także ceny co najmniej 10 procent niższe niż w konkurencyjnych systemach. Wybór hotelu ułatwiają szczegółowe opisy hoteli i ok. 3 mln ocen hoteli zamieszczanych przez gości hotelowych. Ponad 25.000 firm dokonuje regularnych rezerwacji miejsc hotelowych na potrzeby podróży służbowych, konferencji i wyjazdów grupowych za pośrednictwem HRS i korzysta ze specjalnych stawek korporacyjnych HRS, umożliwiających obniżki cen nawet do 30 procent. HRS jest także liderem innowacyjnych rozwiązań i ustanawia wysoka poprzeczkę dla branży w dziedzinie komunikacji za pośrednictwem przenośnych urządzeń. Poprzez opracowanie nowych mobilnych aplikacji na wszystkie standardowe smartfony i tablety HRS korzysta ze wszystkich nowoczesnych kanałów komunikacji, aby jeszcze bardziej ułatwić klientom znalezienie odpowiedniego hotelu, nawet w czasie podróży. Założony w 1972 roku, HRS ma siedzibę w Kolonii i posiada oddziały w Szanghaju, Londynie, Paryżu, Warszawie, Rzymie, Stambule i w Moskwie. Jest też wyłącznym właścicielem portalu poświęconego Alpom, z siedzibą w Innsbruck: www.tiscover.com.
Więcej informacji na stronie www.HRS.com
HRS na Facebooku: www.facebook.com/HRS
Kontakt dla mediów:
Anna Haliżak, Agata Górnicka
anna.halizak@triplepr.pl agata.gornicka@triplepr.pl
ul. Leszno 8 lok. 28
01 – 192 Warszawa
22 216 54 16 , 22 216 54 20
kom. 607 676 575