System Business Intelligence w chmurze wdrażany w grupie OLX
Grupa OLX należącą do globalnego koncernu Naspers to trzy największe w Polsce serwisy ogłoszeniowe: OLX, OTOMOTO, Otodom. Dziesiątki milionów użytkowników generują setki milionów wizyt i miliardy odsłon rocznie. Dodając do tego kilkadziesiąt różnorodnych źródeł danych, Cała grupa dysponuje gigantycznymi zasobami informacyjnymi. Architektura systemu Business Intelligence została oparta na chmurze publicznej Microsoft Azure.
Serwisy ogłoszeniowe Naspersa w Polsce generują ogromne ilości danych, ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych, wewnętrznych i zewnętrznych, czystych i zanieczyszczonych. Oprócz tego, do firmy nieprzerwanie spływają dane z platform operacyjnych i finansowych, z rynku, od partnerów, od operatorów płatności oraz z badań, które regularnie prowadzi firma. Dane te pochodzą łącznie z kilkudziesięciu źródeł i agregują się do kilkunastu terabajtów.
Firma zwróciła szczególną uwagę na konieczność stworzenia przyjaznego użytkownikom rozwiązania BI które pozwalałoby im na analizę skali i jakości ruchu w serwisach. Potrzebny był jeden system, który z jednej strony da pełny obraz sytuacji, a z drugiej pozwoli na dogłębną analizę wybranych wskaźników. „Zespół Business Intelligence odpowiada przede wszystkim za filtrowanie, agregowanie i udostępnianie danych. Oprócz tego, przetwarzamy dane na informacje o znaczeniu taktycznym, operacyjnym i strategicznym. Odpowiadamy również za nadanie tej informacji kontekstu biznesowego. Dzięki temu lepiej rozumiemy naszych użytkowników i możemy odpowiadać na ich potrzeby. Ta wiedza pozwala nam nieustannie rozwijać produkt i planować działania sprzedażowe i marketingowe – mówi Jakub Wojtakajtis, Head of Business Intelligence w Naspers Classifieds Europe.
DIY, czyli pełna demokracja w dostępie do danych
Czytaj całość artykułu tutaj: http://www.erp-view.pl/business_intelligence/system_business_intelligence_w_chmurze_wdrazany_w_grupie_olx.html
Nadesłał:
openmediagroup
|