Szacunki Black Point po pierwszym kwartale 2012 roku


2012-04-30
Zgodnie z szacunkami Grupa Black Point osiągnęła w pierwszym kwartale 2012 roku 17,2mln zł skonsolidowanego obrotu i 9,5mln zł obrotu jednostkowego. Przewidywane wyniki wskazują na dynamiczny rozwój, należącej do Grupy, spółki Eco Service. Mimo spowolnienia branży, odnotowała ona ok. 60% wzrostu.

Według danych szacunkowych skonsolidowany obrót Grupy Black Point w pierwszym kwartale 2012 roku wyniósł 17,2mln zł, a jednostkowy - 9,5mln zł. Mimo że spółka Black Point odnotowała ok. 12% spadek sprzedaży ilościowej, obrót wartościowy całej Grupy uplasował się na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Na szacunkowe wyniki Grupy ogromny wpływ miała ok. 60% dynamika rozwoju sprzedaży ilościowej odnotowana przez Eco Service. Należąca do Grupy Black Point spółka zajmuje się handlem pustymi kartridżami w Europie, Azji i obu Amerykach. Dostarcza tego surowca do największych producentów materiałów barwiących na świecie, w tym na wyłączność do Black Pointa.  Udział spółki w wynikach Grupy stale  rośnie.

- W rozwoju spółki Eco Service widzimy szansę na rekompensatę obserwowanych spadków sprzedaży w spółce Black Point. Firma już dziś jest jednym z najbardziej liczących się w Europie brokerów pustych kartridży, a w kolejnych miesiącach zamierza w dużo większym stopniu wykorzystać potencjał dalekowschodniego rynku - mówi Marcin Adamski, prezes Eco Service. Tamtejsze przedstawicielstwo Eco Service - Eco Service China z siedzibą w Hong Kongu - rozpoczęło 2012 rok z bardzo dobrym wynikiem. Obrót spółki w pierwszym kwartale stanowił ok. 80% obrotu za rok 2011.

Na szacunki należy spojrzeć przez pryzmat osłabienia koniunktury na światowym rynku produkcji alternatywnych materiałów do druku. - Tendencje, jakie kształtują aktualny obraz branży to silniejsza, niż przed rokiem, pozycja rynkowa producentów sprzętu. Obecnie ich udział ilościowy wynosi ok. 54%, a wartościowy - nawet 75% - wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. - Jednocześnie obserwujemy zaostrzenie konkurencji w grupie producentów i dystrybutorów alternatywnych materiałów do druku - dodaje.

W odpowiedzi na aktualną sytuację rynkową Black Point zamierza konsekwentnie realizować założoną przez Zarząd strategię jakościową, w której źródłem przewag rynkowych marki jest unikatowa oferta produktowa, wykorzystująca możliwości własnej produkcji. - Własne linie technologiczne, dostęp do jakościowych surowców oraz wiedza i doświadczenie naszych ekspertów pozwala nam efektywnie konkurować z ofertą producentów sprzętu oraz dystrybutorów rozwiązań alternatywnych - wyjaśnia Anna Skałecka, wiceprezes Black Point SA. - W praktyce oznacza to szerokie portfolio produktów, w tym poszukiwanych na rynku nowości, które są przy tym unikatowe, bezpieczne patentowo i mają czytelne przewagi jakościowe - dodaje.

Jednym z kluczowych kierunków w rozwoju spółki Black Point pozostaje w związku z tym rozwój własnej produkcji, a co za tym idzie - oferty produktowej. Grupa zamierza rozwijać dystrybucję, zwłaszcza w kontekście obecności na rynkach eksportowych (Czechy, Węgry, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia) oraz poszerzać rozwój światowego handlu pustymi kartridżami za pośrednictwem spółki Eco Service. 

Raport z wyników finansowych osiągniętych w pierwszym kwartale 2012 roku zostanie opublikowany 10 maja 2012 roku.

Od 1 stycznia 2012 roku firmy należące do Grupy zmieniły formę prezentacji wyników ujętych w rachunku zysku i strat z wariantu porównawczego na wariant kalkulacyjny. Zmiana ta ma na celu zwiększenie przejrzystości danych.

Informacje o firmie

Black Point S.A. jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie.

Firma Black Point ma ponad 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. TÜV Rheinland Polska, Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech. 

Od maja 2010 roku akcje Black Point S.A. są notowane na rynku NewConnect GPW w Warszawie. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl