Szacunki Black Point po trzecim kwartale
Zgodnie z szacunkami za trzeci kwartał 2011 roku Grupa Black Point przewiduje 15 mln zł skonsolidowanego obrotu. To oznacza aż 17% wzrost wyników w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.
Zgodnie z szacunkami Grupa Black Point przewiduje 51 mln zł skonsolidowanego obrotu w ujęciu narastającym i 32 mln zł obrotu jednostkowego od stycznia do września 2011 roku. Spółka Black Point wypracowała w trzecim kwartale 2011 roku 9 mln zł obrotu jednostkowego i 15 mln zł skonsolidowanego. Po 9 miesiącach Black Point jest na dobrej drodze do zrealizowania zakładanej prognozy obrotowej na 2011 rok.
- Black Point zrealizował ponad 70% zakładanej prognozy na rok 2011, a najlepsze sprzedażowo miesiące ciągle przed nami – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. –Przewidywane wyniki potwierdzają słuszność przyjętej przez zarząd strategii i wybranych kierunków rozwoju. Co prawda, w ujęciu narastającym obroty Grupy spadły o ok. 2% w porównaniu do 2010 roku, jednak, biorąc pod uwagę słabszą niż jeszcze rok temu koniunkturę na rynku IT i w szczególności wzrost sprzedaży ilościowej, szacunki uznajemy za dobre – dodaje.
Kluczowe dla osiągnięcia wyników na takim poziomie okazały się wzrosty sprzedaży ilościowej w dwóch podstawowych grupach produktowych w ofercie Black Pointa. W porównaniu do analogicznego kwartału 2010 roku producent osiągnął 10% wzrost sprzedaży ilościowej w grupie atramentów i 14% wzrost w grupie tonerów laserowych. Spore wzrosty zanotowała też należąca do Grupy Black Point, spółka Eco Service. Tutaj szacunki pozwalają mówić o ponad 30% wzroście sprzedaży ilościowej w odniesieniu do trzeciego kwartału 2010 roku.
Black Point zamierza konsekwentnie podnosić konkurencyjność swojej oferty i kontynuować politykę poszerzania sieci dystrybucji w kraju i za granicą. W trzecim kwartale spółka poszerzyła ofertę o kluczowe produkty z gamy kartridży do drukarek atramentowych. Dzięki temu Black Point już teraz w zakresie oferty atramentowej może z sukcesem konkurować z producentami sprzętu. W kolejnych miesiącach firma będzie koncentrowała się nad rozbudową oferty tonerów do drukarek laserowych. Kontynuowane będą również prace nad wdrożeniem nowej, wysokowydajnej linii technologicznej do produkcji głowic atramentowych.
- Nasze działania w zakresie rozbudowy oferty produktowej odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie i potencjały rynku – mówi Anna Skałecka, wiceprezes Black Pointa.
– Klienci coraz intensywniej poszukują sprawdzonych, wydajnych i wysokojakościowych materiałów do druku. A jak potwierdzają testy zewnętrznych laboratoriów badawczych, nasze produkty są pod tym względem lepsze od konkurencji. – dodaje.
Spółka kontynuuje ponadto działania zmierzające do pozyskania kolejnych partnerów dystrybucyjnych. W trzecim kwartale podpisała kontrakt ze sklepem internetowym Merlin.pl. Black Point umocnił też pozycję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Podjął współpracę z popularną siecią massmarketów Cora, która posiada 85 sklepów wielkopowierzchniowych w Europie, z czego 7 na Węgrzech.
Publikacja szacunków za trzeci kwartał 2011 roku jest konsekwencją podjętej przez zarząd Black Point SA polityki informacyjnej. Publikacja raportu za trzeci kwartał planowana jest na 9 listopada 2011 roku.
Nadesłał:
Profitcomms
|