Szwedzko-niemiecka współpraca nad rozwojem elektryfikacji dróg


Szwedzko-niemiecka współpraca nad rozwojem elektryfikacji dróg
2017-02-03
Współpraca rządów Szwecji i Niemiec może przyspieszyć rozwój mobilności i elektryfikacji dróg. Elektryfikacja dróg, jako zrównoważone rozwiązanie transportowe jest już testowana przez ekspertów Scania w praktyce.

Wspólna deklaracja szwedzkiego premiera Stefana Löfvena i kanclerz Angeli Merkel zatytułowana „Innowacje i współpraca na rzecz zrównoważonego transportu" ma wzmocnić gospodarkę i konkurencyjność obu państw.

Głównym celem partnerstwa będzie rozwój technologii zelektryfikowanych dróg, projektu zainicjowanego przez inżynierów Scania w porozumieniu z firmą Siemens. Rządy obu państw zapowiedziały wzmocnienie kooperacji przy doskonaleniu  wdrażaniu dostępnych technologii, co pozwoli na wdrożenie lepszych, bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych w szybko zmieniającym się świecie.

Rozpoczęcie inicjatywy przez władze Szwecji i Niemiec zostało zapowiedziane pod koniec stycznia 2017 r. podczas wizyty kanclerz Angeli Merkel w Szwecji.

Doświadczenie Scania

Porozumienie podkreśla wartość podejmowania strategicznego partnerstwa w tego typu inicjatywach, którego przykładem jest współpraca między firmami Scania i Siemens, obejmująca elektryfikację dróg. Zaowocowała ona uruchomieniem pierwszego na świecie, zelektryfikowanego odcinka drogi publicznej w Gävle, w centralnej Szwecji w czerwcu 2016 r.

Dwukilometrowy fragment zelektryfikowanej autostrady E16 przebiega w regionie Gävleborg, w pobliżu Sandviken i Gävle. Jest wynikiem wspólnej inicjatywy przedstawicieli sektora prywatnego i publicznego ze Szwecji i Niemiec.

- Jestem dumny, że mogłem zaprezentować kanclerz Merkel efekty prac nad elektryfikacją dróg, które prowadzą inżynierowie Scania. Szwedzko-niemieckie porozumienie podkreśla wartość podejmowania strategicznego partnerstwa w tworzeniu rozwiązań dla przyszłego, zrównoważonego transportu, co w pełni realizujemy w Scania. Cieszymy się też, że możemy dzielić się naszym doświadczeniem, zdobytym wraz z firmą Siemens i władzami regionu Gävleborg, podczas eksploatacji naszych hybrydowych pojazdów na zelektryfikowanym odcinku drogi E16 w okolicy Gävle - komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.

Zdaniem przedstawicieli Scania elektryfikacja dróg stanowi klucz do przyszłego, zrównoważonego transportu, dlatego są oni gotowi podjąć kolejny krok i od testów przejść do jej praktycznego wykorzystania.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Scania Polska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl