Tajne dane nie na sprzedaż
Badania przeprowadzone przez wiodący portal kariery Monster Worldwide wykazały, że aż 75% pracowników nie sprzedałoby sekretnych informacji o firmie.
8% osób już zdarzyło się czerpać korzyści majątkowe z ujawnienia sekretów byłego lub obecnego pracodawcy. Natomiast 17% respondentów twierdzi, że byłoby w stanie to uczynić.
Spośród pracowników, którzy nie skorzystaliby z takiej propozycji, 40% pytanych uzasadnia to faktem, że firma, w której pracują, nie jest dość interesująca. Natomiast 35% osób obawiałoby się, że zostaną oni złapani.
Amerykańscy pracodawcy mogą być spokojniejsi o lojalność swoich podwładnych. W USA tylko 18% respondentów byłoby gotowych sprzedać tajne informacje o firmie. Natomiast w Europie pozytywnie na to pytanie odpowiedziało 26% osób.
Co ciekawe, w Indiach najmniej pracowników z całego świata byłoby w stanie sprzedać tajne informacje o firmie (12%), natomiast w tym kraju najwięcej osób już to uczyniło (11%).
„Wyniki ankiety pokazały, że nawet w tych niepewnych czasach, większość pracowników nie zdecydowałoby się działać na szkodę pracodawcy w celu uzyskania korzyści majątkowych” – wyjaśnia Charles Purdy, ekspert zawodowy z monster.com. „Wiele osób obawia się, że gdyby prawda wyszła na jaw mogłoby to zaszkodzić nie tylko całej ich karierze, ale także pociągnąć za sobą konsekwencje prawne”.
Dodatkowe Informacje:
Wyniki Globalnego Badania Monstera pochodzą z ankiety przeprowadzonej wśród użytkowników portalu kariery Monster w dniach 4-18 września 2011. Jedna osoba mogła udzielić tylko jednej odpowiedzi. W ankiecie wzięły udział 4983 osoby. Globalne Badanie Monstera jest produktem firmy Monster Worldwie, Inc. Jest to cykl ankiet internetowych kierowanych do użytkowników na różne tematy związane z karierą, gospodarką oraz sytuacją zawodową.
O Monster Worldwide
Monster Worldwide, Inc (NYSE: MWW), spółka dominująca Monster ®, wiodącego internetowego portalu kariery, działająca na rynku rekrutacji online. Już od dziesięciu lat staramy się poprawić jakość życia ludzi dzięki znalezieniu pracy, którą kochają. Dzięki swojej obecności na kluczowych rynkach w Ameryce Północnej, Europie i Azji, Monster pracuje na rzecz wszystkich, łącząc pracodawców z osobami poszukującymi dobrych ofert pracy niezależnie od szczebla kariery. Świadczymy spersonalizowane usługi doradcze dotyczące rozwoju karier na całym świecie. Nasze strony internetowe docierają do milionów użytkowników Internetu na całym świecie. Dzięki temu możemy prowadzić ściśle dedykowane kampanie reklamowe. Monster Worldwide jest członkiem S & P 500 Index. Aby dowiedzieć się więcej o Monster, naszych produktach i usługach, odwiedź www.monster.com. Więcej informacji na temat Monster Worldwide jest dostępny na stronie about-monster.com.
Nadesłał:
justyna.kot@triplepr.pl
|