Team pies czy team kot? PAYBACK bada preferencje zakupowe właścicieli zwierząt


Team pies czy team kot? PAYBACK bada preferencje zakupowe właścicieli zwierząt
2021-09-29
*Wyniki ankiety PAYBACK Opinion Poll

Z okazji przypadającego na 4 października Światowego Dnia Zwierząt, PAYBACK postanowił bliżej przyjrzeć się opiekunom zwierząt oraz ich preferencjom zakupowym. Gdzie zatem kupujemy produkty dla naszych pupili, jak dużo wydajemy na takie zakupy i w końcu – czy w naszych domach częściej mieszka pies czy kot, a może inne zwierzę?  

Zanim jednak odpowiemy na odwieczne pytanie – pies czy kot – spójrzmy, ilu respondentów badania PAYBACK Opinion Poll w ogóle posiada czworonożnego pupila. Okazuje się, że ponad połowa ankietowanych (56%) ma zwierzaka, a 60% osób z grupy respondentów, którzy go nie posiadają, deklaruje, że chciałoby mieć zwierzę, ale nie może (34%) lub planuje jego zakup albo adopcję w przyszłości (24%).

Większość ankietowanych, bo aż 45%, to… właściciele psów. Kota posiada 32% osób, a po kilka procent badanych ma w swoich domach między innymi królika, rybki, chomika lub świnkę morską. Skąd pochodzą nasze zwierzęta? Zwykle od znajomych i rodziny lub osób, które miały zwierzaki do wydania – te źródła wskazał odpowiednio niemal co czwarty ankietowany. Na kolejnych miejscach znaleźli się hodowcy (17%), schroniska, domy tymczasowe lub fundacje (14%) i sklepy zoologiczne (10%)

- Na szczególną uwagę zasługuje wysoki odsetek badanych aktywnie wspierających akcje charytatywne prowadzone dla zwierząt. Takie działania deklaruje 54% respondentów, najczęściej wskazując udział w zbiórkach karmy i akcesoriów lub zbiórkach pieniężnych. Dlatego wiele sklepów, zwłaszcza sieciowych, włącza tego typu inicjatywy CSR do swoich strategii. To sytuacja win-win, firma angażuje się w pomoc czworonożnym potrzebującym, jednocześnie budując swój pozytywny wizerunek - komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Polska. 

W poszukiwaniu smaczków

Ile średnio wydajemy na utrzymanie naszego zwierzaka? 36% respondentów miesięcznie przeznacza na ten cel od 51 do 100 złotych, a niewiele mniej, bo 32% od 101 do 200 złotych. Jednocześnie, przeważająca większość ankietowanych (76%) stwierdziła, że pandemia nie miała wpływu na wysokość tych wydatków. Z powodu COVID-19 więcej pieniędzy na zakup jedzenia lub akcesoriów dla zwierząt wydaje 19% ankietowanych, a zaledwie 5% osób było zmuszonych ograniczyć swój budżet w tym zakresie. 

Bardzo ciekawie przedstawiają się preferencje zakupowe właścicieli czworonogów, którzy najczęściej zapas karmy uzupełniają mniej więcej raz w miesiącu (42% respondentów). Drobne zakupy kilka razy na miesiąc robi 31% ankietowanych, 16% osób natomiast gromadzi duże zapasy raz na kilka miesięcy. 

Czworonogi stołują się w supermarketach

Karmę zwykle kupujemy w super lub hipermarketach, które w tym celu odwiedza co trzeci badany, albo w sklepach internetowych, które wskazało 26% respondentów. Na zakupy w dyskoncie decyduje się 19% ankietowanych, a lokalny sklep zoologiczny lub stacjonarny sklep sieciowy z artykułami dla zwierząt wybiera odpowiednio 12% i 10% właścicieli.

Z kolei akcesoria i zabawki dla swoich pupili najchętniej kupujemy online, co wskazało 26% respondentów PAYBACK Opinion Poll. Na kolejnych miejscach znalazły się lokalne sklepy zoologiczne (23%), super i hipermarkety (21%) oraz stacjonarne sklepy sieciowe i dyskonty, które wskazało po 12% i 10% ankietowanych. 

A czym kierujemy się wybierając karmę lub zabawki dla naszych podopiecznych? Ważne są dla nas przede wszystkim atrakcyjne ceny i promocje, na co zwraca uwagę 40% ankietowanych PAYBACK. Blisko co trzeci badany ceni sobie szeroki asortyment w ofercie sklepu. 

- Ofert promocyjnych najczęściej szukamy w Internecie, co deklaruje 42% właścicieli zwierząt. Po około 20% ankietowanych wyszukuje informacji bezpośrednio w sklepach stacjonarnych oraz gazetkach, a 12% – w aplikacjach mobilnych. To dobrze pokazuje, jak ważne jest w przypadku tego koszyka zakupów umiejętne wdrożenie wielokanałowej komunikacji z klientami oraz przygotowanie dla nich dedykowanych ofert, które w pełni zaspokoją potrzeby również czworonożnych konsumentów - podsumowuje Katarzyna Grzywaczewska. 

Lojalność w cenie

Dużą popularnością wśród ankietowanych cieszą się także programy lojalnościowe prowadzone przez sklepy z artykułami dla zwierząt. Korzystanie z nich deklaruje 64% uczestników badania. W samym Programie PAYBACK mają oni również taką możliwość kupując produkty dla swoich pupili stacjonarnie lub online w Maxi Zoo – sieci sklepów dla zwierząt oferującej asortyment i produkty niemal dla każdego gatunku zwierząt, zarówno renomowanych marek, jak i tych dostępnych tylko w Maxi Zoo. Wyróżniają się one dobrą jakością i przystępną ceną. W Maxi Zoo Klienci znajdą karmy, środki czystości, środki do pielęgnacji, leki OTC, karmy weterynaryjne oraz całą gamę akcesoriów. 

PAYBACK Opinion Poll

To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 10-17 września 2021 r. metodą ankiety online na grupie 638 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Alicja_Adequate

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl