Transport drogowy – sytuacja i wyzwania


Transport drogowy – sytuacja i wyzwania
2019-03-01
W najbliższych miesiącach branżę transportu drogowego czeka wiele wyzwań – wśród nich Brexit i sytuacja na rynku pracy. O tym, co wpływa na rozwój firm TSL, mówi Marek Skowroński, Dyrektor Transportu Drogowego Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

 

(Warszawa, 1 marca 2019 r.) Na polskim rynku rosnącym wyzwaniem jest niedobór kierowców oraz pracowników, z którym boryka się cały sektor usług. Brak rąk do pracy utrudnia realizację zamówień, co stanowi zagrożenie dla rozwoju gospodarki. Spadające bezrobocie będzie zwiększało presję kosztową oraz pogłębiało problem z pozyskaniem pracowników. Kluczowe stanie się więc podnoszenie produktywności i coraz lepsze wykorzystywanie zasobów. Naszą odpowiedzią na te wyzwania jest kontynuacja i dalsze rozwijanie kultury Lean.

W skali międzynarodowej ogromnym wyzwaniem będzie Brexit, Jeśli do niego dojdzie, to znacząco zostanie ograniczony i utrudniony przepływ towarów w eksporcie i imporcie z Wielką Brytanią. W DB Schenker jesteśmy tego świadomi i chcemy zapewnić klientom pełne wsparcie w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości. Na razie możemy jednak tylko tworzyć potencjalne scenariusze. Bez względu na finalne ustalenia, transport i handel nie zostanie wstrzymany. Utrzymujący się stan zawieszenia komplikuje natomiast przygotowanie do nadchodzących zmian.

W ramach naszej firmy współpracujemy z oddziałami i ekspertami w Wielkiej Brytanii, obserwujemy nowelizacje przepisów, aby jak najszybciej odpowiadać na zmiany i zapobiegać potencjalnym zagrożeniom. Nieustannie monitorujemy również bieżącą i potencjalną ilość przesyłek, aby zapewnić odpowiednie zasoby niezbędne do realizacji nowych procedur.

DB Schenker: nadwozia wymienne i rozwój oferty

Pod koniec 2018 r. zaczęliśmy wdrażać na liniach krajowych nadwozia wymienne (swap body, BDF). Wykorzystując nadwozia wymienne zamiast naczep, podniesiemy jakość oferowanych usług dla naszych klientów i ograniczymy negatywny wpływ na środowisko naturalne. Docelowo, po wprowadzeniu 800 nadwozi wymiennych, przewidujemy redukcję emisji dwutlenku węgla o 27%, co jest możliwe dzięki odnowieniu taboru samochodowego oraz ograniczeniu liczby pokonanych kilometrów ze względu na większe możliwości załadunkowe. Wpłynie to również na dalsze podnoszenie naszej produktywności.

W DB Schenker koncentrujemy się na wdrażaniu zunifikowanej oferty produktowej w biznesie lądowym, która w jasny i przejrzysty sposób definiuje wartości dla klienta. W ubiegłym roku wprowadziliśmy produkty Premium 10 oraz Premium 13. Dzięki temu firmy mogą korzystać z usług świadczonych do określonej godziny – gwarantowanej dostawy przesyłek najpóźniej do 10.00 lub 13.00 czasu lokalnego. W tym roku w ofercie pojawiło się Fix Day 10 oraz Fix Day 13, czyli usługi z możliwością dostawy w wybranym przez klienta dniu przed 10:00 lub 13:00. Stale rozwijamy dodatkowe opcje dla przewozów drobnicowych i przygotowujemy się do wdrożenia takich samych produktów w przewozach bezpośrednich.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MultiComm

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl