Trójwymiarowe centra handlowe


Trójwymiarowe centra handlowe
2011-07-27
Zakończyła się wystawa „Street Art 3D”. Odwiedziła 10 polskich miast. Wszędzie spotkała się z żywą reakcją zwiedzających. Gniezno było ostatnim miastem, które gościło wystawę „Street Art 3D" prezentującą prace jednego z nielicznych na świecie artystów specjalizujących się w malarstwie 3D, Manfreda Stadera. Twórca wykorzystuje zasady perspektywy, iluzję optyczną i wyliczenia matematyczne, osiągając zadziwiający efekt trójwymiarowego obrazu. Wystawa była nietypowa. Odwiedzający mieli okazję osobiście podziwiać proces tworzenia obrazów, fotografować się na ich tle i wygrywać w konkursie „Zakręcone zdjęcie z obrazem 3D".

Przez minionych 11 miesięcy „Street Art 3D" odwiedził centra handlowe w 10 miastach w całej Polsce. W 2010 r. oglądali ją mieszkańcy Katowic, Warszawy, Szczecina i Wrocławia. W 2011 r. wystawę gościły: Bydgoszcz, Zabrze, Łódź, Gdańsk, Toruń i Gniezno. „We wszystkich miastach „Street Art 3D" spotkał się z ciepłym przyjęciem i świetną frekwencją. Każdego dnia kilkaset osób oglądało malowidła i pozowało do zdjęć. Uważamy to za wielki sukces." - twierdzi Ewa Flader, przedstawiciel organizatora, firmy Apsys Polska.

Prawie każdy z prezentowanych obrazów zajmował powierzchnię około 15 metrów kwadratowych. Prace są projektami interaktywnymi, które najefektowniej prezentują się wraz z osobą pozującą na tle obrazu. W każdym mieście można było oglądać około 8 malowideł. Manfred Stader osobiście odwiedził siedem miast, gdzie na żywo malował obraz nawiązujący do lokalnej charakterystyki. W Katowicach - Kopalnię, w Jankach - Fortepian Chopina, w Szczecinie - Stocznię, we Wrocławiu - Hipopotama Euforia zamieszkującego wrocławskie Zoo, w Bydgoszczy - Żużlowca i w Gdańsku - Kite surfing. W Łodzi powstał największy obraz, Basen o powierzchni 88 metrów kwadratowych i o wymiarach 8 x 11 metrów. Na wystawie podziwiać można było również samochód wyjeżdżający spod ziemi, wodospad, nietoperze wylatujące z jaskini, schody ruchome oraz rekina wyłaniającego się z fal.

We wszystkich miastach wystawa „Street Art 3D" była udostępniania publiczności bezpłatnie. Pomysł na wykorzystanie powierzchni centrum handlowego na cele edukacyjne, Ewa Flader z Apsys Polska tłumaczy tak: „W zarządzanych przez Apsys centrach handlowych organizujemy imprezy, które dostarczają nie tylko rozrywki, ale przede wszystkim edukują dzieci, młodzież i dorosłych. Zależy nam, by skorzystało z nich jak najwięcej osób, dlatego nie ograniczamy dostępu przez wprowadzanie opłat. Poza zakończonym cyklem „Street Art 3D", w naszych centrach handlowych w różnych miejscach Polski można obecnie oglądać dwie inne spektakularne wystawy: „Planetarium" i „Świat w 3D". Pierwsza to podróż w czasie i przestrzeni kosmicznej, odbywana za pomocą interaktywnych elementów, filmów i obrazów zlokalizowanych w specjalnym namiocie o powierzchni 600 metrów kwadratowych. Druga to wystawa trójwymiarowych zdjęć magazynu National Geographic Polska, prezentujących życie w odległych zakątkach świata."

Prace Manfreda Stadera były prezentowane nie tylko na wystawach w przestrzeniach galerii handlowych zarządzanych przez Apsys Polska, ale także w postaci zdjęć umieszczanych na specjalnym profilu „Street Art 3D" na Facebook'u. Od stycznia 2011 r. trwał tam konkurs pod hasłem „Zakręcone zdjęcie z obrazem 3D". Zgłoszono do niego w sumie 243 zdjęcia, spośród których fani profilu wybrali swoje ulubione. W ten sposób zdecydowali o przyznaniu nagród 36 osobom. „Dzięki konkursom profil „Street Art 3D" zgromadził na Facebook'u ponad 5300 fanów" - dodaje Ewa Flader.

Wystawa „Street Art 3D" została doceniona także przez branżę marketingową. Kampania informacyjna dotycząca „Street Art 3D" została zakwalifikowana do finału konkursu ICSC Solal Marketing Awards.

Pomysłodawcą i partnerem wykonawczym akcji „Street Art 3D" była Wytwórnia Rozrywki.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl