Trwa kampania marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”


Trwa kampania marki Winiary „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”
2021-02-11
Problem marnowania żywności w Polsce jest ogromny: każdy z nas wyrzuca średnio ponad 230 kg różnego rodzaju produktów rocznie. W tym samym czasie w skali kraju marnuje się blisko 9 mln ton żywności – z czego za ponad połowę odpowiadają gospodarstwa domowe.

Najczęściej pozbywamy się warzyw, pieczywa, posiłków z poprzedniego dnia czy niewykorzystanych składników do przygotowania potraw. Jako przyczyny marnowania żywności podajemy najczęściej jej zepsucie (65,2%), przeoczenie daty ważności (42%), zbyt dużą porcję posiłku (26,5%) lub nazbyt obfite zakupy (22,2%).[1] Wyrzucamy za dużo jedzenia i nie wiemy, jak ograniczyć jego marnowanie.

-  Jako jedna z flagowych polskich marek spożywczych mamy świadomość, z jakimi wyzwaniami mierzą się konsumenci każdego dnia. Kampania „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu" jest na to odpowiedzią. Będziemy edukować, inspirować i podpowiadać co robić, by na co dzień ograniczyć marnowanie jedzenia w naszych kuchniach - mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinariów Nestlé w Polsce - Wyrzucana żywność to jednak nie tylko nieskonsumowane produkty. To także straty w kontekście pracy rolników, wody czy energii, które niezbędne są do ich wytworzenia. Dlatego przeciwdziałanie marnowaniu żywności to bardzo ważny krok także z perspektywy naszej planety i wyraz troski o jej zasoby - dodaje. 

Kampania, zainicjowana w styczniu, potrwa do końca roku i przebiega w czterech głównych nurtach. Pierwszym z nich jest wsparcie przy przygotowywaniu posiłków. Marka Winiary edukuje, jak przygotowywać posiłki unikając marnowania żywności - proponuje przepisy jak zagospodarować żywność, którą mamy w kuchniach, inspiruje jak bezresztkowo przygotowywać posiłki, podpowiada jak przechowywać żywność, by jak najdłużej zachowała świeżość. Organizatorzy nawiązali współpracę ze znanymi szefami kuchni: Jagną Niedzielską, propagatorką idei „zero waste", oraz Robertem Harną, doradcą i stylistą kulinarnym. Będą oni cyklicznie przygotowywali pomysły na wykorzystanie posiłków, które pozostały w lodówce, a także z produktów, które konsumenci zwykle mają w zapasach. Inspiracje i porady można znaleźć na witrynie kampanii: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/ 

Kampania pomoże również w planowaniu posiłków i zakupów (m.in. proponując przepisy dostosowane do określonej liczby porcji, porady co do kupowania racjonalnej ilości produktów), będzie popularyzować dzielenie się żywnością (m.in. poprzez wsparcie zbiórek żywności i stałego jej przekazywania potrzebującym), dostarczy także pomysły na nadanie „drugiego życia" opakowaniom (ponowne wykorzystywanie czy wybieranie opakowań nadających się do recyklingu). W ramach kampanii planowane są też aktywacje specjalne. Partnerami akcji zostały: Federacja Polskich Banków Żywności oraz FoodSharing Polska.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.

Kontakt:




Edyta Iroko

Tel.: +48 600 204 870

edyta.iroko@pl.nestle.com

Joanna Szpatowicz

Tel.: +48 600 204 159

joanna.szpatowicz@pl.nestle.com  

           

[1] Opracowanie własne na podstawie badań SGGW w Warszawie, realizowanych w ramach Projektu PROM, dr inż. M. Tomaszewska, dr inż. B. Bilska, prof. dr hab. D. Kołożyn-Krajewska, SGGW 2019


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

doc

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl