Trwa modernizacja linii kolejowej E-65


2011-10-04
Już od pół roku linia kolejowa między Pruszczem Gdańskim a Gdynią jest wielkim placem budowy. PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują trójmiejski odcinek trasy Warszawa – Gdynia.

Zgodnie z planem modernizacja ma zakończyć się w marcu 2014 roku. Trójmiejska część prac została podzielona na dwie części: LCS Gdynia i LCS Gdańsk. LCS to tzw. lokalne centrum sterowania – czyli nowoczesna skomputeryzowana nastawnia kolejowa, z której można kontrolować ruch pociągów nawet na kilkunastokilometrowym odcinku torów. Takie nastawnie powstaną między innymi w Gdańsku i w Gdyni. Dzięki pracom na obszarach LCS Gdańsk i LCS Gdynia zmodernizowana zostanie infrastruktura kolejowa na odcinku ok. 40 kilometrów pomiędzy Pruszczem Gdańskim i Gdynią Chylonią.

W obszarze LCS Gdańsk zmodernizowany zostanie odcinek o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwą. Wartość tej inwestycji to 456,9 mln zł brutto. W ramach tego projektu trwają następujące prace budowlane:

·         Modernizacja torów – 13,65 km

·         Zabudowa rozjazdów – 24 szt.

·         Przejścia podziemne dla pieszych – 2

·         Perony – 3 szt.

·         Sieć trakcyjna – 13,65 km

·         Przebudowa wiat peronowych – 2 szt.

W obszarze LCS Gdynia zmodernizowany zostanie odcinek o długości ok. 14,5 kilometrów między Gdańskiem Oliwą a Gdynią Chylonią. Wartość tej inwestycji to 589,33 mln zł brutto. W ramach tego projektu po 31 lipca 2011 roku realizowane są następujące prace budowlane:

·         Modernizacja torów – 51, 2 km

·         Zabudowa rozjazdów – 69 szt.

·         Mosty – 3 szt.

·         Wiadukty – 11 szt.

·         Przepusty – 13 szt.

·         Tunele – 10 szt.

·         Perony – 8 szt.

·         Sieć trakcyjna – 54 km

·         Przebudowa wiat peronowych – 10 szt.

Mur oporowy – 6 szt.

 „Jesteśmy pewni, że prace modernizacyjne prowadzone przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.  przyniosą podróżnym wiele korzyści. Dzięki montażowi nowego systemu sterowania ruchem pociągów będą mogły one jeździć częściej. Z kolei nowoczesne przejścia podziemne wyposażone zostaną w pochylnie i windy. Będą dużym udogodnieniem dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.”  - powiedział Andrzej Krawczyński dyrektor projektu modernizacji linii kolejowej E65 (Gdańsk-Warszawa) na obszarze LCS Gdańsk i LCS Gdynia z PKP Polskie Linie Kolejowe .

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Smart Media Sp. z o. o.
http://smart-media.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl