Trwa przyjmowanie zgłoszeń do udziału w XXIII audycie żywności „Doceń polskie”
Wypieki, napoje, miody, makarony, wędliny, nabiał, słodycze, mąki, soki, przetwory i dania gotowe - producenci między innymi tych artykułów już potwierdzili swój udział w XXIII certyfikacji żywności programu „Doceń polskie”. Audyt odbędzie się 1 lutego br. w Sosnowcu.
- Program „Doceń Polskie” umożliwił umocnić markę JOY DAY w świadomości konsumentów, jako produkty wysokiej jakości, dzięki temu marka stała się lepiej rozpoznawalna wśród klientów - mówi Piotr Mysiuga, koordynator ds. marketingu firmy Living Food Sp. z.o.o. Spółka zlokalizowana w Trzcielu (woj. lubuskie) jest laureatem XVIII certyfikacji żywności zorganizowanej w październiku 2015 roku. Firmę wyróżniono za probiotyczny, bezmleczny napój JOY DAY.
- Program „Doceń polskie” wspiera nas już od wielu lat, za co jesteśmy bardzo wdzięczni. Dzięki notatkom, artykułom, materiałom prasowym oraz innym narzędziom, oferowanym przez „Doceń polskie” dla uczestników programu, jesteśmy rozpoznawani przez szerokie grono odbiorców. Często słyszymy pozytywne opinie oraz budujące nas komentarze ze strony czytelników bloga „Doceń polskie”, co ogromnie nas motywuje do dalszej, wzmożonej pracy nad wizerunkiem firmy oraz szlifowaniem dotychczasowej oferty. Narzędzia oferowane przez „Doceń polskie” są niezwykle pomocne w promowaniu naszej firmy - podkreśla Katarzyna Surowiec reprezentująca Ogródek Dziadunia. Firma z Wąsosza Dolnego (woj. śląskie) posiada w asortymencie pięć wyrobów z godłem promocyjnym (trzy z nich nagrodzono też tytułami TOP PRODUKT) i stara się o zdobycie kolejnych laurów programu „Doceń polskie”. Do najbliższej certyfikacji producent przystąpi z trzema propozycjami.
- Podczas jednej z ostatnich certyfikacji, uznanie Loży Ekspertów zdobyliśmy serem żółtym Salami Serenada, który otrzymał od ekspertów maksymalne noty. W ślad za tym przyznano Salami godło jakości „Doceń polskie”, a także tytuł TOP PRODUKT. Jako producent z wielką przyjemnością informujemy konsumentów o tej nagrodzie, co dodatkowo utwierdza ich w przekonaniu, że na co dzień sięgają po produkt gwarantujący najwyższą jakość. Wierzymy, iż Salami Serenada z tytułem TOP PRODUKT programu „Doceń polskie” pomaga nam w budowaniu lojalności klienta wobec całej marki Serenada - podkreśla Emilia Pożarowszczyk, Kierownik Marketingu i PR Spółdzielczej Mleczarni SPOMLEK oferującej sery Serenada. Firma z Radzynia Podlaskiego ma szansę zdobyć kolejne laury programu „Doceń polskie”; podczas najbliższej certyfikacji oceniony zostanie Ser Mleczny Serenada.
- Producentów regularnie uczestniczących w organizowanych w ramach programu audytach żywności jest więcej. Firmy zgłaszające do oceny kolejne wyroby to dla nas najlepsza rekomendacja; potwierdzenie, że nasze działania są właściwe i potrzebne - przyznaje Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Przedsięwzięcie jest realizowane od 2011 roku; od tego czasu audyty żywności odbywają się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Takim wsparciem może poszczycić się niewiele przedsięwzięć. Program ma ugruntowany status w branży, a znak „Doceń polskie” jest zastrzeżony w Urzędzie Patentowym RP. Charakterystyczny logotyp w barwach narodowych, z konturem Polski jest rozpoznawany przez konsumentów oraz producentów. - Przedsiębiorcy zaufali programowi, bo od siedmiu lat działamy wg tych samych, przejrzystych zasad. Sposób nadawania certyfikatów „Doceń polskie” jest jasno określony, z kolei sam udział w atestacji bezpłatny i niezobowiązujący. Program ma otwarty charakter, a jednocześnie każdy producent żywności jest traktowany indywidualnie. Wszystkim firmom oferujemy pakiet narzędzi promocyjnych, z których mogą bezpłatnie korzystać. Nazwa „program promocyjny” nie jest w naszym przypadku pustym określeniem; nasze działania przynoszą konkretne korzyści - zapewnia Marek Bielski.
Wspomniane wcześniej godło programu nie jest nadawane automatycznie, zdobywają je tylko produkty cechujące się odpowiednim smakiem i wyglądem oraz ceną adekwatną do jakości. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmują specjaliści z branży spożywczej tworzący Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”. To właśnie członkowie jury (poprzez noty przyznawane każdemu produktowi z osobna) rozstrzygają, czy konkretny artykuł spożywczy może otrzymać znak promocyjny.Najbliższy audyt, podczas którego ocenione zostaną wyroby spożywcze, odbędzie się 1 lutego 2017 roku w Sosnowcu. Będzie to dwudziesta trzecia atestacja żywności w historii programu, a zarazem pierwsza certyfikacja w tym roku. Producenci żywności zainteresowani udziałem w programie nadal mogą przesyłać swoje zgłoszenia do organizatorów przedsięwzięcia. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej www.DocenPolskie.pl oraz blogu www.blog.DocenPolskie.pl.
- Znak „Doceń polskie” podkreśla równocześnie rodzime pochodzenie żywności i jej wysoką jakość, a więc cechy, które są najbardziej poszukiwane przez konsumentów. To szczególne wyróżnienie, które od lat jest obecne na opakowaniach najlepszych produktów spożywczych. W tym roku odbędą się kolejne cztery certyfikacje żywności. Jestem przekonany, że dzięki nim „odkryjemy” kolejne polskie produkty warte uwagi - podsumowuje twórca programu „Doceń polskie”.
* * *
Autor. Anna Koza/Adventure Media
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|