Trzy dni festiwalu Woodstock w strefie aktywności Carlsberga
XVIII Przystanek Woodstock dobiegł końca. Woodstockowicze podczas trzech festiwalowych dni bardzo chętnie odwiedzali strefę głównego sponsora festiwalu, marki Carlsberg, gdzie mogli wziąć udział w aktywnościach muzycznych i sportowych.
W ramach aktywności muzycznych w strefie Carlsberga odbyły się Woodstockowe Mistrzostwa Niewidzialnej Gitary. Na zaproszenie marki głównym jurorem zawodów został Justin Howard, mistrz USA w Air Guitar. Spośród blisko 200 osób, które w trakcie całego festiwalu wzięły udział w eliminacjach, codziennie wybierano 10 finalistów i zwycięzcę dnia. Ostatniego dnia festiwalu, w sobotę, spośród wszystkich laureatów dnia, wybrano Woodstockowego Mistrza Niewidzialnej Gitary, którym został Łukasz Liczkowski. Nagrodą dla zwycięzcy był zapas piwa Carlsberg i pamiątkowa koszulka z Woodstocku. Zawodników komplementował sam Justin Howard, mówiąc, że poziom artystyczny ich występów dorównuje poziomowi prezentowanemu przez profesjonalnych gitarzystów Air Guitar.
Pod czujnym okiem Michała Sołtana, znanego z reklamy Carlsberga, w strefie aktywności Carlsberga, codziennie odbywały się też muzyczne sesje improwizacyjne – Jam Sessions. Podczas całego festiwalu aż 120 osób przyłączyło się do wspólnej improwizacji
i wystąpiło z profesjonalnymi muzykami. Na scenie Carlsberga na wszystkich chętnych czekały instrumenty, takie jak m.in. perkusja, gitara elektryczna czy gitara basowa. Wokaliści również mogli zaprezentować swoje umiejętności, biorąc udział w Jam Sessions.
Browar Carlsberga powstał w Kopenhadze w roku 1847, dlatego o symbolicznej godzinie 18.47 na scenie codziennie pojawiał się Justin Howard, który dawał kilkuminutowy pokaz swoich umiejętności. Występy mistrza Stanów Zjednoczonych Air Guitar przyciągały ogromną publikę, a jego pokazy stanowiły jedyne w swoim rodzaju spektakularne show.
Ostatniego dnia festiwalu Woodstock, w sobotę w godzinach popołudniowych rozwiązano też konkurs Zagraj melodię Carlsberga skierowany do wszystkich, którzy „dają radę” na gitarze. Zadaniem konkursowym było przygotowanie własnej interpretacji melodii Carlsberga. Zwycięzcę wybrała festiwalowa publiczność, głosując siłą swoich oklasków, które były mierzone za pomocą sonometru. Laureatem konkursu Zagraj melodię Carlsberga został Adam Hajzer. Drugie miejsce zajął Paweł Ewertowski, a trzecie Adam Skrzypczak. Wszyscy trzej gitarzyści otrzymali od sponsora, marki Carlsberg, gitary Fendera a także mieli szansę spełnić swoje marzenia i wystąpić na scenie głównej festiwalu. Możliwość wystąpienia na scenie głównej Woodstocku, pomiędzy The Darkness a Sabathonem, przed kilkusettysięczną publicznością, była czymś wyjątkowym. Spełniło się jedno z moich marzeń. To było niesamowite przeżycie. – powiedział Adam Hajzer, laureat konkursu Zagraj melodię Carlsberga. Wszyscy trzej zwycięzcy doskonale poradzili sobie na scenie, dali radę. Mam nadzieję, że udział w konkursie Carlsberga i szansa wystąpienia na największej scenie
w Europie, otworzy przed nimi nowe możliwości. Życzę im jak najlepiej. – powiedział Maciej Szalaty, International Marketing Manager Carlsberg Brands.
Carlsberg, oficjalny sponsor UEFA EURO 2012™, podobnie jak w roku ubiegłym, przygotował też boisko do piłki nożnej. Rozgrywane na nim były Woodstockowe Mistrzostwa w Piłce Nożnej w identycznym formacie, jak tegoroczny turniej w Polsce i na Ukrainie.
W turnieju wzięło udział 80 zawodników podzielonych na 16 drużyn. W półfinale Polska zremisowała z Irlandią 4:4. O rezultacie meczu zadecydowały karne: 6:5 na korzyść Polski. Dwa kolejne zespoły: Dania i Anglia zakończyły mecz wynikiem 3:2. W finale spotkały się Polska i Dania. Polska zagrała fantastyczny mecz i pokonała Danię 6:0, otrzymując tytuł Woodstockowego Mistrza w Piłce Nożnej.
Dla fanów piłki w mniejszym formacie zorganizowane zostały Woodstockowe Mistrzostwa gry w piłkarzyki. W Hali piłkarzyków do dyspozycji Woodstokowiczów oddano 20 stołów. Namiot przez trzy festiwalowe dni odwiedziło kilka tysięcy osób. Codziennie od godz. 15.00 do 18.00 odbywały się rozgrywki turniejowe, w których w sumie wzięły udział 192 drużyny, czyli 384 osoby. Zwycięskie zespoły otrzymywały nagrody od Carlsberga: zgrzewki piwa oraz markowe gadżety.
Carlsberg przygotował też dla wszystkich festiwalowiczów 3 studia tatuaży-pieczątek. Dostępne były 4 wzory, w tym m.in. gitara czy liść chmielu. Podczas trzech festiwalowych dni „wytatuowało się” blisko 10 tysięcy osób.
W ramach drugiej edycji akcji ekologicznej Daj śmieciom kosza prowadzona była zbiórka kubków i puszek po wypitym piwie. W zamian za wysprzątane opakowania można było otrzymać ekogadżety, takie jak długopisy, płaszcze czy latarki. W tym roku został pobity ubiegłoroczny wynik zbiórki (5,5 tony zebranych opakowań). Uczestnicy Festiwalu Woodstock 2012 wysprzątali ponad 6,5 tony kubków i puszek po wypitym piwie. EKOstrefę Carlsberga odwiedziło więcej niż 60 tysięcy osób.
Nadesłał:
mgurzeda
|